صرفه جویی علاوه بر دستور دین، یک وظیفه است

ارسال در اخلاق و اندیشه

تشویق به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، هشدار به دولتمردان در مورد اشرافی گری و توصیه به صرفه جویی در مصرف آب از جمله مطالبی بود که آیت اله عباس رحیمی در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان نمود.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت اله شیخ عباس رحیمی گفت: انشااله هفته آینده مثل هر سال تمامی نمازگزاران و روزه داران گرامی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت می کنند تا ظلم ها و جنایات مستکبران را که باعث اصلی آن اسرائیل و حامی اش آمریکاست، محکوم نماییم. بتوانیم حداقل با زبان اعلام انزجار و برائت کنیم.


رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به هفته اول تیرماه هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: جدا باید صرفه جویی کرد. شیر آب را کمتر باز کنید. اگر هر نفر در دستشویی و حمام و ... دو سه لیتر آب صرفه جویی کند، در کل کشور خیلی می شود.


امام جمعه شهرمان صرفه جویی را وظیفه انسانی دانست و گفت: چند استان است از جمله استان اصفهان که بحران آب در آنها در حد قرمز است. صرفه جویی یک وظیفه است علاوه بر اینکه دستور دین ماست. به نفع خودمان است. چاره و راه حلی دیگر نداریم. از طرفی دعا کنید تا خدا به ما رحم کند و این کمبودها را برطرف نماید. نماینده ولی فقیه خطاب به مسولین گفت: این پست و مسؤولیت امانت است. اینها طعمه نیست که ما گول بخوریم. ما امانتداریم. تشریفات و اشرافی گری که الان دارد باب می شود، این سفره ها و حقوق های کذایی، اینها دارد حکومت را به سمت دیگری سوق می دهد. باید حواستان را جمع کنید. هشدارهای رهبری را جدی بگیرید. در این ایام باید بیشتر با افکار و اخلاق و خواسته های امام علی(ع) آشنا گردیم که چگونه حکومتی می خواهد؟ چگونه مدیریتی می پسندد؟