اطلس مفاخر فرهنگی خمینی شهر در حال تدوین است

ارسال در خبر و گزارش

به گزارش فرصت آنلاین، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد خمینی شهر با بیان این مطلب افزود: تاکنون بیش از 50 نفر از مشاهبر خمینی شهر اعم از دانشمندان، علما، هنرمندان شناسایی شده اند و پیش بینی می شود این رقم تا چند برابر افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه ابعاد این کار بسیار گسترده خواهد بود، افزود: خمینی شهر شهری بزرگ با قدمتی طولانی است و مهد پرورش بزرگان جهان تشیع و افتخارات ایران از جمله صاحب جواهر، آیت الله سیدمحمدباقر درچه ای، آیت الله اشرفی، آیت الله معرفت، پروفسور میردامادی، پروفسور دینانی، اصغر فرهادی، امیریوسفی و ... است.
فاتحی با اشاره به ساختار این اطلس، گفت: این اطلس فرهنگی در قالب کتابی بزرگ و جامع تدوین خواهد شد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان افزود: آشنایی با فرهنگ و تمدن مفاخر فرهنگی این شهرستان می تواند در تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس جامعه در عرصه علمی و فرهنگی نقش تاثیر گذاری داشته باشد.

محمدرضا فاتحی در ادامه از اجراي نمايش كمدي "مردگان مشغول كارند" به كارگرداني اميد نياز در سالن سينما فرهنگ خميني شهر خبر داد.
وي افزود: اين نمايش به دعوت اداره شهرستان انجام شده و در تاريخ 29 دي به روي صحنه مي رود كه اميدواريم با استقبال کم نظير مواجه شود.
فاتحی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی باید در اولویت تمامی کارها قرار گیرد، افزود: توجه به این امر سبب تحقق اهداف کلان فرهنگی کشور خواهد شد.

سرپرست اداره ارشاد با اعلام آنکه همه برنامه ها باید دارای پیوست فرهنگی باشند خواستار همکاری تمام دستگاه های اجرایی در تحقق اهداف کلان فرهنگی در این راستا شد.