در ايام عزاداري، نیروی انتظامی در کنار هیئات مذهبی و عزاداران قرار خواهد داشت

ارسال در خبر و گزارش

به همت سازمان تبلیغات و شورای مرکزی هیئات مذهبی شهرستان، گردهمایی بزرگ مداحان و مسؤولین هیأت های مذهبی در محل امامزاده سید ابراهیم ورنوسفادران برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ یاردوستی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با اشاره به همکاری خوب هیئات مذهبی با نیروی انتظامی گفت: امسال شهر ما شاهد اقدامي باعظمت و ماندگار در روز عيد غدیر با حضور و همکاری هیئات مذهبی و مردم و مسؤولین بود كه جا دارد از سپاه  ناحیه خمینی شهر، امام جمعه و مسؤولین و زحمات یک ماهه دست اندرکاران و مسؤولین کاروان هشتم محرم تشکر کنم. وی افزود: در این مراسم بیش از 80 هزار نفر از مردم ولایتی شهرستان و استان حضور داشتند و این همه نشانه ارادت هیأت های مذهبی و مردم و مسؤولین شهرستان است و اگر هیأت های مذهبی با هم متحد شده و دست به دست هم بدهند مشکلات شهرستان حل خواهد شد.

وی با اشاره به حضور افراد غیربومی در ایام محرم و مناسبت های مذهبی گفت: با تعامل خوبی که با روحانیون و هیئات مذهبی داریم امسال از سوءاستفاده افراد غیربومی جلوگیری خواهد شد.

سرهنگ یاردوستی گفت: نیروی انتظامی در کنار هیئات مذهبی و عزاداران قرار خواهد داشت و سعی ما بر این است که با بر قراری نظم و امنیت هر چه بهتر در هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسمات عزاداری تلاش کنیم. وی از همه هیئات مذهبی خواست در برگزاری برنامه های ندای محرم، کاروان و دستجات عزاداری براي جلوگیری از ترافیک شهری هماهنگی لازم را با نیروی انتظامی داشته باشند. ياردوستي با بيان اينكه هیئات مذهبی در کاهش جرائم شهرستان نقش به سزایی دارند تصريح كرد: جذب جوانان به هیئات مذهبی در کاهش جرائمی چون مواد مخدر و مفاسد اجتماعی بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی ضمن انتقاد به برگزاری مراسمات تعزیه در وسط خیابانها و ایجاد ترافیک و راه بندان گفت: سنت ها و آداب عزاداری باید در روز مناسب خود و بدون ایجاد بی نظمی و مزاحمت برای مردم اجرا گردد. در حال حاضر بیش از 15 هزار خودرو در شهر تردد می کند و هیأت های مذهبی بايد هنگام برگزار کردن تعزیه در جلوگیری از ترافیک و مزاحمت های صوتی اقدام کنند.

حجت الاسلام مرتضوی مسؤول سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان هم در اين گردهمايي گفت: در شهرستان شعرای آیینی و مذهبی زیادی وجود دارند که اشعار مناسبتی آنها نمونه است. در سطح شهرستان بالغ بر 450 مداح فعال شناسایی شده است و اکثریت آنها دارای مجوز و مورد تأیید ما هستند و از جمله برنامه های ما جمع آوری و انتشار اشعار و آثار نمونه مداحان و شعرای شهرستان برای استفاده عموم مردم است.