نگارخانه آفتاب گشایش یافت

ارسال در خبر و گزارش

سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در نگارخانه تازه تاسیس آفتاب برگزار گردید. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در ابتدای این جلسه رئیس سازمان تبلیغات گزارشی از روند اجرای مصوبات قبلی شورا و موضوع آسیب شناسی عزاداری در شهرستان ارائه دارد.

در ادامه این جلسه راعی فرماندار با تاکید بر ضرورت بهره گیری از صدا و سیما و فضای مجازی جهت فرهنگ سازی و مدیریت آسیب های عزاداری گفت: در این زمینه لازم است برنامه هایی که ظرفیت مستندسازی دارد احصا شده و از طریق صداوسیما پخش گردد.


ابطحی نماینده شهرستان نیز با بیان اینکه فرهنگ، موضوع گسترده ای است گفت: وقتی صحبت از فرهنگ می شود نگاه ها به سمت نیروی انتظامی متوجه می شود در حالیکه در کارهای فرهنگی باید از همه توان شهرستان از جمله ائمه جماعات، اصحاب رسانه، هنرمندان، آموزش و پرورش و ... استفاده کرد تا کار فرهنگی اثرگذار گردد.


وی با تشکر از بکارگیری هنرمندان بومی در برنامه های دهه فجر گفت: این روند باید ادامه داشته باشد و هنرمندان شهرستان در عرصه های مختلف حضور یابند.
سیدجواد ابطحی آموزش و پرورش را از دیگر ارکان مهم فرهنگ سازی ارزیابی کرد و گفت: باید کار فرهنگی را از مراکز آموزشی و حتی مهدکودک ها شروع کرد.
در ادامه این جلسه کارشناس اداره آب گزارشی پیرامون فرهنگ سازی مصرف آب ارائه داد.


وی با بیان اینکه در آستانه نوروز میزان مصرف آب افزایش تصاعدی دارد و باید با فرهنگ سازی این مصرف را کنترل کرد گفت: 15 درصد از منازل خمینی شهر بالاتر از سقف معمول، مصرف آب دارند که این مشترکین بزودی جهت شرکت در جلسات توجیهی دعوت خواهند شد.

photo 2018 02 27 13 29 52