نکوداشت مردمی دکتر میرحامد حسین سیادت برگزار شد

ارسال در خبر و گزارش

 مراسم نکوداشت دکتر میرحامد حسین سیادت «پدر طب عفونی ایران» در خانه پدری وی واقع در خیابان 17 شهریور به همت فرهنگسرای بعثت و با همکاری شهرداری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این مراسم دکتر یقینی که از پزشکان حاذق داروسازی استان و کشور است و مجموعه 5 جلدی «تاریخچه داروسازی استان اصفهان» را به رشته تحریر درآورده، به تشریح زوایای مختلف زندگی پدر طب عفونی ایران پرداخت. همچنین محمدعلی شاهین یکی از محققین تاریخ شهر و نویسنده کتاب «هزار سال خمینی شهر» در رابطه با خاندان سیادت به ویژه دکتر میرحامدحسین و خدماتی که وی به مردم و عالم پزشکی ارائه کرده است توضیحاتی ایراد کرد. پس از آن عده ای از مردم محلی به خاطره گویی درباره این پزشک فرزانه و خانواده وی پرداختند. در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه عکسی از پزشکان قدیم خمینی شهر که برخی از آن ها شهرت کشوری و بلکه جهانی دارند برگزار شد. در این آیین همچنین ویژه نامه تاریخچه پزشکان خمینی شهر که ذیل شماره 195 دوهفته نامه فرصت به چاپ رسیده بود توزیع شد.

photo 2017 10 31 12 41 52

گفتنی است دکتر میرحامدحسین سیادت فرزند سید ابوالحسن سیادت معروف به عمادالشریعه (روحانی بزرگ خمینی شهری) است که در اسفند 1287 به دنیا آمد. وی 10 سال تحصیل در علوم حوزوی را در کارنامه خود دارد اما تحصیلات خود در زمینه طب را بعد از تهران در فرانسه و سوییس دنبال کرد و «پدر طب عفونی ایران» نام گرفت. وی در سال 1370 پس از عمری خدمت خالصانه چشم از جهان فروبست. 4 برادر میرحامدحسین نیز هر کدام در رشته های مختلف پزشکی تخصص داشتند و طیبه عمه وی، اولین زن ایرانی است که موفق به کسب دکترای علوم تربیتی از آمریکا شده است. طیبه میردامادی به مدت چند سال مجله «عالم نسوان» را نیز مدیریت کرد.

photo 2017 10 31 12 19 33