در نیمه دوم ماه رمضان نمایشگاه بزرگ قرآن در امامزاده سید محمد(ع) برپا می شود

ارسال در خبر و گزارش

مسؤول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین گفت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان با عنوان €œضیافت الهی€ در امامزادگان شهر بالاخص آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع) هر روز اجرا می شود.


احسان سیفی ادامه داد: در آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع) برنامه جزءخوانی توسط اساتید برجسته استانی هر روز ساعت 19 یعنی 5/1 ساعت قبل از اذان مغرب برگزار می گردد. بعد از افطار نیز خطیبان مشهوری ازجمله حجج اسلام رحیمی، مرتضوی، کشکولی، میردامادی، صغیرا و... به سخنرانی می پردازند. سپس با قرائت دعای ابوحمزه ثمالی توسط مداحان معروف کشور مانند نریمانی، منصوری، بهمنی، صابری و... برنامه به پایان می رسد. جزئیات این مراسم و برنامه این سی شب در پایگاه اطلاع رسانی امامزاده سید محمد(ع) به نشانی www.sayedmohammad.ir قرار دارد. گفتنیست که اخبار مربوط به امامزادگان شهرستان بالاخص امامزاده شاخص حضرت سید محمد(ع) در این پایگاه پوشش داده می شود.


وی اظهار کرد: بر آنیم در نیمه دوم ماه مبارک رمضان نمایشگاه بزرگ قرآن در جوار مطهر امامزاده سید محمد(ع) برپا کنیم. سعی کرده ایم نمایشگاه استانی باشد. از برخی نشریات و انتشارات و مؤسسات قرآنی دعوت شده است تا در این نمایشگاه غرفه ای را اداره کنند.


این کارشناس فرهنگی درمورد برنامه های دیگر بقاع متبرکه شهرستان توضیح داد: در امامزاده سید نجم الدین(ع) جوی آباد هر سی شب مراسم جزءخوانی برپا می شود و پنج شب نیز به صورت اختصاصی محفل انس با قرآن برگزار می گردد که در آن از قاریان شاخص استانی و حتی کشوری دعوت می شود. در امامزاده سید ابراهیم(ع) ورنوسفادران هر روز صبح مراسم جزءخوانی و تفسیر ویژه خواهران تشکیل می شود. در امامزاده سید ابوالحسن(ع) دستگرد مبلغی بدانجا اعزام شده است که طرح نشاط معنوی را و برنامه های ماه مبارک را پیگیری نماید. امسال برای اولین بار اداره اوقاف شهرستان برنامه های فرهنگی قرآنی را رسماً در امامزاده حمیده و رشیده خاتون درچه اجرا می کند.


طرح نشاط معنوی
احسان سیفی ادامه داد: از دیگر طرحهای این اداره طرح نشاط معنوی است که با توجه به فرارسیدن اوقات فراغت تابستان و ضرورت برنامه ریزی برای جمعیت جوانان و با هدف استفاده از ظرفیت طرح اوقات فراغت دانش آموزان در تعطیلات تابستانی در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر قطب فرهنگی نمودن بقاع متبرکه از ابتدای تابستان شروع می شود و پس از ماه مبارک نیز ادامه دارد.
مسؤول امور فرهنگی اداره اوقاف گفت: تشکیل کلاسهای اعتقادی، آموزشی، ورزشی و... در این طرح تدوین شده است که مانند سال گذشته با همکاری اداره آموزش و پرورش برگزار می شود و تا آخر تابستان ادامه دارد که هفته آخر مراسم اختتامیه برگزار می شود. البته بین تابستان نیز اردوی یک روزه نشاط معنوی ویژه شرکت کنندگان در این طرح برگزار می شود.