در دانشگاه دچار لکنت ارتباطی شده ایم

ارسال در خبر و گزارش

مراسم اختتامیه جشنواره نشریان دانشجویی 5 استان کشور در دانشگاه آزاد خمینی شهر برگزار شد. به گزارش روابط عمومی این واحد دانشگاهی،  مدير كل ارتباطات و نشريات فرهنگي معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه آزاد اسلامي در این مراسم گفت: ما در دانشگاه دچار لكنت ارتباطي شده ايم و اين اتفاق باعث شده حرف دانشجو به ما منتقل نشود. دکتر اسماعیلی با بيان اينكه بايد لكنت ارتباطي را از بين برد اظهار داشت: به روز شدن لحظه اي اخبار در فضاي مجازي باعث گرديده مخاطب به سمت نشريات مكتوب نرود و ما پيام خود را آراسته شرايط ايجاد شده نكرده و همه چيز را سريع به مغز مخاطب خود كوبيده و با واكنش مواجه شده ايم.

 

دكتر اسماعيلي افزود: اعتماد سازي در حوزه نشريات ضرورتي اجتناب ناپذير است و بايد كاستي هاي گذشته را بر طرف سازيم.
مديركل ارتباطات و نشريات فرهنگي دانشگاه ادامه داد : بايد در دانشگاه آزاد اسلامي يك شبكه مجازي انتشار اطلاعات در سطح وسيع تأسيس كرد تا طبق قوانين كمي از مشكل لكنت ارتباطي دانشگاه برطرف شود. وي عدم استقبال از يك نشريه شكيل را خلاء اطلاع رساني و نشريه اي برشمرد و بيان داشت: براي برطرف كردن نواقص بايد در حوزه نشر و اطلاع رساني به سمت فضاهاي مجازي چرخش كرد و گام هاي خوبي برداشته شده است.

 

حجت الاسلام سيد محمد موسوي دبير جشنواره با اشاره به اينكه از 5 استان كشور 98 نشريه به دبيرخانه ارسال شد گفت : استان اصفهان 50 نشريه مكتوب و 2 نشريه ديجيتال و 1 نشريه صوتي و 175 تك اثر، استان چهار محال و بختياري 4 نشريه و 10 تك اثر ، استان قم 12 نشريه و 39 تك اثر، استان مركزي 14 نشريه و 40 تك اثر و استان يزد 8 نشريه و 24 تك اثر ارائه كردند كه پس از 3 روز برپايي نمايشگاه و كارگاههاي جانبي از نشريات برتر تقدير گرديد.

 

دبير جشنواره در بخش ديگري از سخنان خود از استقبال خوب دانشجويان از نشريات غير مكتوب و صوتي گفت و افزود: در دانشگاه آزاد اسلامي خميني شهر 9 شماره از نشريه صوتي منتشر شده و در محوطه دانشگاه به صورت زنده تئاتر خياباني اجرا مي شود و دانشجويان از فضاي باز بيشتر استفاده مي كنند كه هزينه اجراي آن هم بسيار اندك است.

 

در ادامه با حضور مسئولان اجرايي، مديران كل و روساي دانشگاه ها و سازمان ها با اهدای لوح سپاس از نفرات برگزيده نشريات تقدير به عمل آمد.