آموزش تخصصی و تصویری تجوید توسط قاری بین المللی

ارسال در خبر و گزارش

مسوول جامعه قاریان و حافظان خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین با اعلام این خبر افزود: در اکثر مراکز قرآنی آموزش تجوید بر اساس کتاب های موجود از جمله حلیه القرآن نوشته استاد موسوی بلده به صورت خواندن و تکرار و از طریق گوش انجام می شود که اگر قرآن آموز حرفی را اشتباه بشنود و تکرار کند تا آخر عمر در ذهنش نقش می بندد مخصوصا اگر کودک باشد.


سید علی موسوی زاده ادامه داد: آموزش در روش مذکور از طریق چشم خواهد بود یعنی تصویری و تخصصی. این روش تاکنون در جایی تدریس نشده است و برای اولین بار در خمینی شهر به همت جامعه قاریان و حافظان توسط قاری بین المللی استاد مسعود عنایتی مقدم آموزش داده می شود. از ویژگی های این استاد همین بس که در رادیو قرآن جهت گفتن نکات تجویدی از تلاوت های وی استفاده می شود.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای قاریان خمینی شهر و اینکه در قسمت تجوید مسابقات قرآنی نتیجه مطلوب را کسب نمی نمایند، قرار شده که در جلسات شنبه شب ها دقایقی را استاد به آموزش تخصصی تجوید به صورت تصویری بپردازد. البته با توجه به تبلیغات وسیع تاکنون استقبال آن گونه که انتظار داریم نبوده و امیدواریم بهتر شود.


قاری ممتاز شهرستان طول مدت این دوره را یک سال اعلام کرد و گفت: این دوره از 8 شهریور آغاز شده است و هر هفته شنبه ها بعد از نماز مغرب و عشا به مدت حدود یک سال در مسجد هاشمیه ادامه خواهد داشت تا یک دوره آن به پایان برسد و کسانی که این دوره را با موفقیت به پایان برسانند، مدرک معتبر اعطا خواهد شد.


مسؤول جامعه قاریان و حافظان در پایان تأکید کرد: علاقمندان می توانند جهت ثبت نام در این دوره به مرکز حفظ تخصصی قرآن حضرت محمد(ص) واقع در خیابان امیرکبیر، روبروی منبع آب، کوچه 167، جنب مدرسه حاج رحیم نجفی، تلفن 33518057 یا به دفتر مرکزی مهد قرآن واقع در روبروی پارک پیروزی، امتداد کانال آب، تلفن 33604040 یا روزهای زوج ساعت 18 تا 20 به دفتر اتحادیه تشکلهای قرآنی واقع در بلوار آیت ا... طالقانی، طبقه فوقانی قرض الحسنه ثامن الائمه(ع)، تلفن 33513887 مراجعه نمایند.