خميني شهر امكانات فني لازم را براي انعكاس برنامه هايش در رسانه ملي ندارد / مسئولان شهرستان همت كنند

ارسال در خبر و گزارش

tvهفته گذشته فرماندار و شهردار خمینی شهر با حضور در محل صدا و سیمای مرکز اصفهان از همكاري اين سازمان در انعكاس مطلوب مراسم محرم خميني شهر تقدير كردند.

 

در این جلسه مدیر کل صدا و سیمای استان با اشاره به جایگاه مذهبی خمینی شهر گفت: من بارها گفته ام خمینی شهر از جمله شهرهای استان است که ظرفیت های آن به درستی شناخته نشده است و جای کار زیادی در این شهرستان وجود دارد. علماي متدین و بزرگی در تاریخ گذشته خمینی شهر می درخشیدند و به واسطه آشنایی فامیلی، بنده از نزدیک با برخي از آنها از جمله فیاض، مشکات، جبل عاملی، فیض الاسلام و صهری آشنا بوده ام.

وی افزود: یکی از برنامه هایی که ما در آینده به آن خواهیم پرداخت ساخت فیلم های مستند از زندگی بزرگان و علمای خمینی شهر و معرفی آنان خواهد بود. نباید اجازه دهیم برخي حركت هاي يك عده، به نام همه مردم خمینی شهر ثبت شود. در سال گذشته نگاه ما به شهرستان خمینی شهر نگاهی ویژه بود و با وجود اعتراضات شهرهای دیگر استان، انعكاس عزاداری مردم خمینی شهر را در اولویت قرار دادیم.

کلباسی افزود: امسال پخش زنده برنامه عید غدیر را در دستور کار داشتیم و سعی نمودیم در حد توان مراسم را پخش زنده داشته باشیم. ما برای اولین بار از فرستنده ای که در مواقع بحرانی استان استفاده نمودیم برای خمینی شهر استفاده کردیم. تجهیزاتی که ما در روز غدیر به منطقه چشمه لادر اعزام نمودیم در نوع خود در کل کشور بی نظیر بود و این اقدام مرکز صدای و سیمای استان نشان دهنده حساسیت و نگاه ویژه این مرکز به شهرستان خمینی شهر بوده تا با تمام قوا این برنامه را پوشش دهیم.

مهندس کلباسی در ادامه به پخش مراسم شهر آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: مسؤولین شهر آران و بیدگل تجهیزات کامل فیلمبرداری و استفاده از کابل فیبر نوری را خريداري و نصب كرده اند و لذا صدا و سیمای استان مجبور به اعزام نیرو به آران و بیدگل نیست و کلیه مراسم این شهر با کیفیت کامل و در کوتاهترین زمان پخش به ما ارائه می شود و این در حالی است که ما در شهرستان خمینی شهر امکانات فیبر نوری نداریم و انعکاس مراسمات خمینی شهر نیاز به اعزام اکیپ و نیروهای تخصصی و تجهیزات زیادی دارد تا پوشش کامل برنامه های خمینی شهر برای ما امکان پذیر شود و لذا مسؤولین شهرستان بايد با فراهم نمودن امکانات لازم در پوشش هر چه بهتر مراسمات خمینی شهر مخصوصاً برنامه های امامزاده سید محمد و مهدیه و مجالس باشکوه به ما کمک کنند.

کلباسی در ادامه گفت: برای پخش برنامه های خمینی شهر از جمله نکات مهم - به غیر از تجهیزات و امکانات- نیاز به برنامه ریزی دقیقی است که مسؤولین و معتمدین و هیأت های عزاداری به صورت منسجم با هم انجام دهند. خمینی شهر دارای جمعیت کثیر عزاداران است که با برنامه ریزی هماهنگ در یک فضای مناسب امکان پخش مراسم آن از طریق شبکه سراسری و جهانی و برای کل دنیا وجود دارد. وي تصريح كرد: با برگزاری جلسات مشترک مسؤولین و هیأت های مذهبی، هماهنگی لازم بین هیئات عزاداری خمینی شهر برای پخش زنده سال آینده انجام خواهد شد. آیت ا... بروجردی گفته اند که خمینی شهر حسینیه ایران است و این نکته نشان می دهد خمینی شهر از نظر عزاداری مهم است و باید مسؤولین خمینی شهر براي انعكاس زنده تلویزیونی وقت بگذارند و هماهنگی لازم را انجام دهند.

مدیر کل صدا و سیما در واکنش به انتقاد فرصت از صدا و سیماي اصفهان مبنی بر عدم پوشش اخبار خمینی شهر که در دو شماره  قبل فرصت به چاپ رسیده بود گفت: مسؤولین و دست اندرکاران صدا و سیما به خمینی شهر نگاه ویژه داشته و دارند. امسال زحمت زیادی برای انعکاس مراسمات خمینی شهر کشیدند. خمینی شهر می تواند در برگزاری مراسم عزاداری پرچم دار کشور محسوب شود.

وی در مورد انعکاس اخبار باغ خمینی شهر گفت: ما یک تیم تشکیل دادیم و سعی ما بر این بود كه پرونده باغ با کمترین هزینه برای مردم خمینی شهر انعکاس داده شود. بنده شخصا بر این بخش نظارت داشتم و طی تماسهایی که با مسؤولین سازمان صدا و سیما داشتیم تلاش کردیم این مسأله کمترین بازتاب را داشته باشد. این پرونده بار منفی برای مردم خمینی شهر داشت و ما تلاش زیادی نمودم تا مصاحبه با افراد اعدامی پخش نشود که در صورت پخش این مصاحبه به مردم خمینی شهر آسیب زیادی وارد می شد لذا طی تماسی با صدا و سیمای کشور جلوی پخش آن را گرفتیم. در انعکاس وقایع باغ خمینی شهر هم ما در مقابل عمل انجام شده قرار گرفتیم. در این جریان تخریب خبری شدیدی علیه خمینی شهر توسط رسانه های خارجی و ماهواره ها شد و آنها با تشکیل گروه این تخریب را انجام دادند. وی مجدداً بر آمادگی صدا و سیمای استان برای انعکاس برنامه های خمینی شهر تأکید کرد اما انجام آن را منوط به فراهم بودن شرایط و امکاناتی همچون شبکه کابل نوری دانست.

روند مثبت صدا و سيما تداوم يابد

فرماندار خمینی شهر نیز در این دیدار ضمن بیان اینکه مردم از انعکاس مراسم عزاداری توسط صدا و سیمای مرکز استان استقبال زیادی کردند افزود: امسال صدا و سیما سهم بزرگی در تجلی شکوه عزاداری مردم خمینی شهر داشت و این حرکت برای ما بسیار ارزشمند بود. وی در ادامه افزود: درخواست ما از مسؤولین صدا و سیمای مرکز استان  این است که این روند ادامه پیدا کند و در طول سال نیز شاهد همکاری خوب این  مرکز با شهرستان و  انعکاس رویدادهای خمینی شهر باشیم.

فرماندار در بخش دیگري از سخنان خود گفت: ما بارها در جلسات استانی به بی مهری نسبت به خمینی شهر در اختصاص بودجه اعتراض نموده ایم. در بخش تملک دارایی به شهرستان خمینی شهر -با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر- و شهری همچون تیران به صورت مساوی نگاه شده بود. امسال سعی نمودیم از حق شهرستان خمینی شهر دفاع کنیم. در گذشته با دید منفی به خمینی شهر نگاه می کردند و خمینی شهر را  به عنوان شهر برخوردار می دانستند و  این در حالی است که خمینی شهر نیاز به حمایت و نگاه دارد و در بعضی از موارد محرومیت دارد و امیدواریم با نگاه ویژه ای که شخص استاندار و معاونت سیاسی استانداری به خمینی شهر دارند تا حدودی مشکلات ما کاهش یابد.

محرم آرام و باشكوهي داشتيم

شهردار خميني شهر هم در اين ديدار، نیز ضمن ارزنده دانستن عملکرد صدا و سیمای مرکز استان در ایام محرم بیان داشت: امسال مسؤولین شهرستان خمینی شهر برای کاهش انحرافات مذهبی  و جلوگیری از بروز هر گونه درگیری در ایام  محرم تلاش زیادی کردند و با همکاری خوب هیأت های مذهبی و معتمدین محلات و همچنین تعدادی زیادی از عزاداران، محرم آرام و باشکوهی داشتیم. مهندس شرفا تصريح كرد: اصلاح بعضی از مسایل عزاداری خمینی شهر نیاز به همکاری همه مسؤولین استان دارد و یک همت دسته جمعی و همگانی می طلبد تا تفکری که سالها وجود داشته است اصلاح شود.