میهمانان دوست داشتني در دفتر دوهفته‌نامه فرصت

ارسال در خبر و گزارش

masoomiyeصبح روز دوشنبه دفتر دو هفته نامه فرصت میزبان میهمانانی ناخوانده بود.ساعت نزدیکی های 10 صبح غلامحسین  پویان مسئول حسینیه معصومیه به همراه جمعی از کودکان و نوجوانان عضو حسینیه برای بازدید به دفتر نشریه فرصت آمدند.

دفترچه یادداشت و خودکار وسایل مشترکی بود که در دست همه بچه ها به چشم می خورد و یکی یک کارت از گردن همه آویزان:

شهر گشت 1     آشنایی با مسائل و مشکلات فرهنگی اجتماعی جامعه    حسینیه حضرت فاطمه معصومه(س)  (معصومیه)

پویان در توضیح این طرح گفت: حسینیه معصومیه برای تابستان برنامه های متنوعی دارد که از جمله آن طرح "شهر گشت" است.

اعضا کانون به همراه مسئولان و مربیان به سطح شهر می روند و از بعضی مکان ها دیدن می کنند . وی هدف از این طرح را آشنایی کودکان و نوجوانان با مشکلات و کاستی های موجود در شهر و همچنین  توجه به نکات مثبت و نقاط قوت در شهر اعلام کرد و گفت: بچه ها باید یاد بگیرند که نگاه و تفکر انتقادی داشته باشند.

گفتنی است بچه ها در دفترچه های یادداشتشان هر آنچه را که  در طول سفرشان در خیابان های امام شمالی و ولی عصر  دیده بودند و به نظرشان مثبت یا منفی آمده بود نوشته و بعضی را با اعضا تحریریه فرصت در میان گذاشتند:

یکی از بچه ها می گوید: چرا توی آرایشگاه ها هر کس از وسایل مخصوص به خود استفاده نمی کند؟

و یک نفر دیگر به بد حجابی بعضی از خانم ها اعتراض دارد و یکی می گوید: مردها هم باید حجاب داشته باشند.

می پرسم: چطوری؟

جواب می دهد: یقه پیراهنشان را باز نگذارند، لباس تنگ نپوشند.

چند نفر هم به تردد موتور سیکلت ها در پیاده رو اعتراض کرده و احساس خطر می کنند.

بچه ها در این سفر کوتاه شهری شاهد یک دعوای خیابانی هم بوده اند: دو تا راننده تاکسی بر سر سوار کردن یک مسافر دعوا راه انداخته بوده اند.

گلکاری های میدان هم البته خیلی توجه بچه ها را جلب کرده بود و خوشحال بودند از اینکه درخت های کنار خیابان ها خیلی زیادند و اکسیژن زیادی به ما می رسانند.

مقصد بعدی بچه ها پارک پیروزی بود و بچه ها که اکثرا 8-7 ساله اند طی این فرآیند باید با فرهنگ استفاده از اتوبوس آشنا شوند یکی از بچه ها می گوید: قبل ازسوار شدن در اتوبوس باید اول نگاه کنبم ببینیم بلیط توی جیبمان هست یا نه؟

نا گفته نماند دعوت از روان شناس توسط مسئولین حسینیه و مراجعه رایگان همه اعضا به همراه خانواده هایشان با هدف بررسی وضعیت هوشی و کشف استعداد های آن ها از جمله برنامه های تابستان امسال در این مرکز بوده است.

گفتنی است خبرنگار فرصت چندی پیش مصاحبه ای با  غلامحسین پویان ترتیب داده بود که در شماره  49

به چاپ رسید.