امام جمعه: اگر قاطعیت بود این همه خلاف انجام نمی شد

ارسال در خبر و گزارش

NAMAZ5NAMAZ2نماز جمعه اين هفته خميني شهر به امامت حجت الاسلام والمسلمين سالمي برگزار شد.

حجت الاسلام سالمی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته پس از اشاره به شرکت یک میلیون نفر در کل کشور و هزاران نفر خمینی شهر در مراسم اعتکاف از جوانان و نوجوانان و همه دست اندرکاران که باعث پرشور برگزار شدن این مراسم نسبت به سال های گذشته شده اند تشکر کرد.

وی با تبریک هفته قوه قضاییه گفت: اسلام به هیچ چیزی به اندازه قوه قضائیه توجه نشان نداده است چرا که جان و مال و نوامیس و آبروی مردم در دست این قوه است. برای همین هم اگر انحرافی در امر قضاوت به وجود بیاید باعث مأیوس شدن مردم از خدا، پیامبر، نظام، انقلاب و روحانیت، مراجع تقلید و ولایت فقیه می شود.

امام جمعه با تأکید بر پر اهمیت بودن این مسؤولیت گفت: امروز مسؤولیت قضاوت سنگین تر از قضاوت در صدر اسلام است چرا که قضاوت امروز بسیار گسترده است و اگر انحرافی در این زمینه پیش بیاید نظام و ولایت فقیه و اسلام ضربه می خورد.

وی با اشاره به سفارشات حضرت علی به شریح قاضی مبنی بر این که جایگاه قضات جایگاه پیامبر و وصی پیامبر است گفت: قبلاً از کسی که بر این مسند می نشیند هم همان تدین و همان تقوی انتظار می رود و باید با همان قاطعیت برای مردم امنیت ایجاد کند.

سالمی قاطعیت قاضی را دو طرفه خواند و گفت: 1- قاطعیت بگونه ای باشد که از گناهکار نگذرد و او را بگیرند و محاکمه کنند و 2- آن کسی را که گناهکار نیست رها کنند و آبرویش را حفظ کنند.

وی تأکید کرد: آنکه باید کشته شود، کشته شود، کسی که باید دستش قطع شود، قطع شود و آنکه باید حبس شود، حبس شود و آنکه شلاق می خواهد باید شلاق بخورد و  آنکه باید تبرئه شود، تبرئه شود، منتها با طی مراحل قانونی.

امام جمعه به مشکل کمبود نیرو درشهرستان اشاره کرد و گفت: کسی این مشکل را انکار نمی کند من همین جا از آیت ا... لاریجانی تقاضا می کنم که عنایت ویژه ای به شهرستان ما داشته باشند

حجت الاسلام سالمي با اشاره به جریان روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر در تهران که از ناحیه چشم آسیب دید گفت: جایی که آیات عظام مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی ضاربین این روحانی را مصداق مفسد فی الارض می دانند که حکمش اعدام است و دلیلشان هم این است که اینها فقط یک نفر را نزده اند بلکه قانون را زیر پا گذاشته اند و یکی از ضروریات دین – امر به معروف و نهی از منکر- را منکر شده اند و هر کس که منکر یکی از اصول یا فروع دین بشود کافر است. حالا این دو تا موضوع را کنار هم می گذاریم. آیا این 12 نفر متجاوز به نوامیس مردم نبودند؟

سالمی با تأکید بر اینکه مردم بنا ندارند در کار قضاوت دخالت کنند رو به دادستان گفت: شما می گویید: «اگر قاطعیت نبود متهمین فرار نمی کردند» اما من می خواهم بگویم: اگر قاطعیت بود این همه خلاف انجام نمی شد.

در اين لحظه تکبیر محکم مردم مهر تأییدی شد بر سخنان امام جمعه.

امام جمعه ادامه داد: ما منکر زحمات نیروی انتظامی و دادگستری نیستیم اینها عزیزان ما هستند، اما چه شده است که يك نفر جرأت پیدا می کند به 14 نفر متعرض شود؟ ما خیلی خوشحال شدیم که عزیزان آمدند هر چند انتظار داشتیم همان هفته اول و دوم می آمدید و با مردم حرف می زدید.

امام جمعه در ادامه گفت: من به یکی از مسؤولین استان زنگ زده ام که کار را به کجا رسانده اید؟ می گوید: داریم پیگیری می کنیم، می گویم: آقا این خواسته مردم است که دستگیر شده ها را محاکمه کنید، می گوید: نمی شود اینها مرتبط هستند و وقتی می گویند که اینها هر کدام جداگانه تجاوز کرده اند مگر قاچاقچی بین المللی هستند که مرتبط باشند مرا تهدید می کند که آقا سر و صدای شما خیلی بلند است.

آن وقت 5 روز پیش دادستان کل کشور آقای محسنی اژه ای اعلام می کند که این 5-4 نفر دستگیر شده محاکمه می شوند. سؤال من این است: چرا حرف ها دو تا شد؟ چرا دادستان می گوید مرتبط است و آن مسؤول استانی می گوید مرتبط نیستند؟ اگر با من مسؤول این گونه حرف می زنید با مردم چگونه برخورد می کنید؟

وی تأکید کرد: با مردم صریح و شفاف حرف بزنید مردم مسؤول صاف و شفاف را دوست دارند

. ما می خواهیم مسؤولین بیایند و در جمع مردم حرف بزنند، به خدا مردم مسؤولین را دوست دارند. الان 25-24 روزاست از این حادثه گذشته ولی هنوز سر و کله یک مسؤول استانی پیدا نشده است.

سالمی با تأکید بر اینکه در این جریان رسانه سوء استفاده خودشان را می کند گفت: اگر داد مردم بلند نبود بی غیرت بودند، اما زمینه این دادن زدن نباید فراهم می شد. وی با تشکر از آیت ا... صافی گلپایگانی برای دفاع از خمینی شهر و در خواست از قوه قضائیه در تسریع رسیدگی برای پرونده گفت: اگر این خبر به گوش مراجع می رسید دادشان بلند می شد چرا كه این مسئله ناموسی است.

امام جمعه خمینی شهر در ادامه خطاب به استاندار گفت: استاندار محترم شما پیش ما محبوب هستید، من به شما اعتماد دارم. به ولایی و بسیجی بودن شما اعتقاد دارم، عظمتي که این شهرستان در استان دارد هیچ شهری ندارد. (تکبیر دوباره مردم)

سالمی درادامه از علمای بزرگی مثل آیات عظام جبل عاملی، املایی، فیض الاسلام، مشکات، فیاض، حاج آقا امامی سدهی، سید مهدی حجازی و آیت ا... اشرفی اصفهان نام برد و گفت: بهتر است بگوییم آیت ا... اشرفی خوزانی تا همه استان بدانند آیت ا... اشرفی از خمینی شهر است نه اصفهان. (تکبیر کوبنده مردم)

وی از وعاظ بزرگی مثل حاج شیخ مهدی اشرفی، میردامادی، حاج آقا جمال صهری و همچنین 2300 شهید و سه هزار جانباز و سیصد آزاده و ورزشکاران خمینی شهری که موفق به کسب رتبه های کشوری شده اند و دانشجویان و زنان محجبه و هیأتی ها و 120 سردار در خمینی شهر یاد کرد و گفت: در تمام مراسم غم و شادی ائمه اطهار که در این شهر برگزار می شود همه مردم استان می آیند به تماشای عزاداری خمینی شهري ها و بر سر سفره های اطعام اینها می نشینند.

وی ادامه داد: استاندار محترم! این مسائل خمینی شهر را تضعیف کرد و مردم مورد طعنه قرار گرفتند و ما از شما توقع داریم. راننده تاکسی می گوید: طرف می آید سوار ماشین من می شود و شروع می کند به طعنه زدن ...

امام جمعه ادامه داد: من پدر معنوی مردم هستم و باید از این تریبون حرف مردم را بزنم. مردم از من انتظار دارند و به همین امید پای خطبه ها می نشینند. وی تأکید کرد: ما مسؤولانمان را دوست داریم و دشمن این پنبه را از گوشش بیرون کند که ما می خواهیم علیه مسؤولان حرف بزنیم.

سالمی همچنین رو به مسؤولین گفت: من از همین تریبون گاهی از مسؤولین هم تشکر کرده ام، آن قدر که بعضی ها می گفتند مشکلات را هم بگویید. من اگر کسی یک قدم برای مردم بردارد آن را چند قدم جلوه می دهم. اما آیا جا دارد من امام جمعه بیایم بگویم من 500 خطبه توی این شهر خوانده ام، آن وقت مردم حق دارند بگویند وظیفه ات بوده است و اصلاً برای همین اینجا هستی.

وی افزود: بنا نیست من اینجا خدمت را بگویم، من باید بگویم شما که شیعه علی هستی به مردم خیانت نکن و آن هم مردمی که امام این قدر سنگشان را به سینه می زد و رهبر سنگشان را به سینه می زند.

امام جمعه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر عملکرد درست ادارات گفت: دادگستری، نیروی انتظامی، شهرداری و ادارات گاز و برق و تلفن باید جوابگوی مردم باشند. مراجعات مردم به دفتر زیاد است مثلاً در مورد همین طرح هدفمندی یارانه ها.

وی ادامه داد: پیرمردی پروندهايی را پیش من آورده و با گریه می گوید: 12 سال است فلان اداره مرا برده و آورده است و هنوز کارم به نتیجه نرسیده است. مسؤول محترم! اشک مردم را در می آوری؟ چرا اگر به سپرده این شخص وام تعلق نمی گیرد از همان اول خیالش را راحت نمی کنید؟ چرا می گذارید پولش 6 ماه توی بانک بخوابد بعد می گویید تو شرایط وام را نداری؟

وی رو به مسؤولین ادامه داد: اگر مشکلات مردم را راه بیندازید این مردم فدای شما می شوند. مردم شما را دوست دارند، سالمي در ادامه خطاب به مردم گفت: الان همین حرف هایی که دادستان آمدند گفتند، شما را دلگرم نکرد؟ (تکبیر مردم)

امام جمعه خطاب به دشمنان نیز گفت: دشمنان، رسانه های غربی، شما که به قول قرآن کور و کر هستید، ای دول غربی که هیچ حرفی توی گوشتان فرو نمی رود، اگر صدای مردم بلند شد مطمئن باشید آب در آسیاب شما نمی ریزند، اگر انتقادی کرده ایم مثل انتقاد پدر به فرزندش بوده است و خیال نکنید که ما به روی شما لبخند زده ایم و پشت به کشور و رهبر و نظام کرده ایم. شما این آرزو را به گور خواهید برد. (صدای تکبیر مردم)

حجت الاسلام سالمی در پایان از مسؤولین به خاطر موفقیت در دستگیری 3 نفر دیگر از مجرمین تشکر کرد و ضمن تبریک به آنها گفت: همه کشور از این خبر خوشحال می شوند و مردم از شما درخواست دارند با قاطعیت به پرونده رسیدگی کنید.

گزارش تصويري نماز جمعه اين هفته