دعای ندبه می خوانیم چرا که به وضع موجود اعتراض داریم

ارسال در خبر و گزارش

rashed در آستانه میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) و سالروز آزادسازی خرمشهر و به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر مراسم پرفیض دعای ندبه با نوای دلنشین حاج احمد اصفهانی و منصور توکلی همراه با سخنرانی خطیب توانا حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا راشد یزدی در آستان امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در تفسیر آیه پایانی سوره مبارکه فتح تصریح کرد: سلاحهایی که در این آیه آمده است، سلاحهایی هستند که پیامبر اعظم(ص) و کسانی که با او بودند توانستند دنیا را فتح کنند. اولین سلاح «أشِدّاء عَلَی الکُفّار» است. آیا ما نیز مصداق «أشِدّاء عَلَی الکُفّار» هستیم؟ شعار دادن مصداق این قسمت آیه نمی شود. ما شعار سر می دهیم ولی مثلاً از اجناس خارجی کفار استفاده می کنیم.

راشد یزدی ادامه داد: «أشِدّاء عَلَی الکُفّار» فقط به میدان جنگ رفتن نیست. نخریدن کالاهای خارجی نیز لازم است مخصوصاً در امسال که سال «جهاد اقتصادی» نامیده شده است و ما باید از کالاهای داخلی استفاده کنیم.

وی افزود: ما دعای ندبه می خوانیم چرا که به وضع موجود اعتراض داریم. ما به حکومت جمهوری اسلامی ایران راضی هستیم ولی قانع نیستیم. از این رو دعای ندبه می خوانیم تا روزی که حجت ابن الحسن(عج) حکومت را برقرار سازد.

در حاشیه این مراسم مسابقه غیرحضوری «پیام یاس نبوی متن و تر جمه خطبه فدکیه حضرت زهرا(س)» برگزار شد. به این صورت که شرکت کنندگان می بایست کتابچه خطبه را که به صورت رایگان در مراسم توزیع می شد، مطالعه کنند و به سوالات پایان کتابچه پاسخ دهند. به برندگان جوایزی از قبیل کمک هزینه حج عمره، عتبات عالیات، سوریه، مشهد مقدس، یارانه همراه، پلاک طلای یا زهرا و... اهدا خواهد شد.