خمینی شهر را باید "دارالقرآن ایران" نامید

ارسال در خبر و گزارش

از این پس باید خمینی شهر را به جهت اجرای برنامه های مبتکرانه و عمیق قرآنی که غالبا از جانب موسسه مهدقرآن به اجرا در می آید، "دارالقرآن ایران" بنامیم.
این موسسه در یکی از تازه ترین اقدامات قرآنی خود به ماه رمضان های خمینی شهر رنگی از تازگی زده و در یک سنت شکنی جسورانه ساختار محافل جزخوانی صرف را که حال می رود پس از سال ها رنگ تکرار به خود بگیرد، در هم شکسته و اقبال به کلام خدا در ماه مبارک را تحولی شگرف بخشیده است.


محفل جزخوانی خانوادگی
امسال دومین سالی است که این باسابقه ترین موسسه قرآنی خمینی شهر با همکاری موسسه دارالقرآن اهل بیت (ع) "محفل جزخوانی خانوادگی" ترتیب داده و هر شب پذیرای 1500 میهمان گرد سفره آسمانی خویش است. ساختمان چهار طبقه دار القرآن اهل بیت (ع) هر شب در 4 سالن مجزا به صورت همزمان به اجرای برنامه های قرآنی ویژه 4 گروه سنی می پردازد.

photo 2017 06 21 09 01 11
 

 photo 2017 06 21 09 04 09

هر شب راس ساعت 21:30 برنامه ها آغاز شده و تا دوساعت ادامه می یابد. بزرگترها را سالن امام حسین (ع) به سوی خویش می خواند و نونهالان را سالن حضرت رقیه (س). پسرهای نوجوان راهی سالن امام حسن (ع) می شوند و دخترهای نوجوان در سالنی مزین به نام حضرت زهرا (س) گرد هم می آیند.
نورپردازی زیبا و به روز، نحوه چیدمان رحل ها و قرآن ها، پوشش زیبا و یکدست قاریان، خنکی، نظافت و نظم سالن ها اولین مواردی است که به چشم مخاطب می آید و به دلش می نشیند. این جذابیت های بصری البته به همین جا ختم نمی شود.

photo 2017 06 21 08 56 57

 

photo 2017 06 18 13 18 28

بچه های قد و نیم قد
پخش میان پرده هایی که آیات و ادعیه را با تصویر و موسیقی می آمیزد و آهنگ هایی که در کنار برخورداری اش از مضامین معنوی از هنر روز نیز بی بهره نمانده است، اجرای نمایش هایی که تلفیقی از معنویت و هنر است از جمله برنامه هاییست که در هر شب ماه مبارک در کنار جزخوانی به اجرا درمی آید. شگردهایی که توانسته هر شب 600 نوجوان و 200 نونهال گریزپا را به مدت دو ساعت در یک برنامه قرآنی نگهدارد به گونه ای که شادابی و نشاط تا آخرین لحظه در چهره اش موج بزند و فرداشت زودتر از امشب خودش را به این سفره آسمانی برساند. البته در این میان نقش اجرای مسابقات در هر شب و اهدای جایزه به آنها را نیز در ماندگاری شان نباید نادیده گرفت.

photo 2017 06 18 16 16 33
ارائه برنامه های متنوع کوتاه مدت مثل بیان نکات تفسیری به مدت 10 دقیقه، استفاده از 2 قاری نوجوان شهرستانی در کنار قاریان کشوری، دعوت از گروه های نمایش و تواشیح و... در هرشب از دیگر برنامه هاییست که به جذابیت های این محفل قرآنی می افزاید.


اجرای نمایش های قرآنی به شیوه ای نو و بدیع به گونه ای که چند صحنه از یک نمایش همزمان در چند نقطه از سالن به اجرا دربیاید و مخاطب در انتخاب هر کدام از صحنه ها برای تماشا مختار باشد یکی دیگر از شگردهایی است که این موسسه پرسابقه قرآنی به آن دست زده است تا بتواند پای آدم های امروزی را که پایبندی چندانی به سنت ندارند و دائم به دنبال تنوع و تغییرند به این محافل بگشاید و کلام مقدس خداوند را از این طریق به گوش او برساند.


نوآوری، نورانیت و نشاط این محفل قرآنی حتی پای صدا و سیما را نیز به اینجا باز کرد و برنامه های روزهای هجدهم و نوزدهم سفره های آسمانی از شبکه اصفهان پخش شد.


***
گفتنی است علی کاظمی، مجتبی بدیعی، سجاد هاشمیان و حمزه کیانی 4 تن از قاریان کشوری شهرستان هستند که به عنوان پای ثابت این محفل، هر شب تلاوت بخش هایی از قرآن را به عهده دارند. اجرای برنامه توسط استاد مینوتن آهنگساز جهان اسلام، اجرای برنامه توسط حجت الاسلام کاردانپور، اجرای برنامه توسط قاریان بین المللی نظیر استاد گلبان، استاد شاه میوه و استاد تربتیان از جمله برنامه هایی بود که در هر شب اجرا شده و به غنای این محفل جزخوانی خانوادگی می افزود.