نامه نگاري به وزير بهداشت در خصوص مشكلات ماماها

ارسال در بهداشت و درمان

 

mamaبمناسبت روز جهاني مامايي، به همت سازمان نظام پزشكي خميني شهر مراسم با شكوهي جهت تقدير و گراميداشت اين حرفه مقدس در تالار خانه معلم برپا شد.

 

در اين مراسم دكتر سرائيان رئيس سازمان نظام پزشكي خميني شهر به نقش اساسي ماماها در سلامت اشاره نمود و ضمن بيان برجستگي ها و معنويت خاص اين رشته، صاحبين اين حرفه را ستود و همچنين نقش اصلي ماماها درسلامت مادر و كودك و در نهايت خانواده ها و جامعه را از شاخص هاي برجسته نظام سلامت دانست.

دكتر سرائيان همچنين از نماينده گروه مامايي در نظام پزشكي خميني شهر خانم زهرا تقي پور به خاطر حضور فعال و پيگيري مشكلات مامايي شهرستان و همچنين برپايي هرچه بهتر اين مراسم در سالهاي اخير و امسال قدرداني نمود.

دراين مراسم اعضاي هئيت مديره و هيئت بدوي انتظامي نظام پزشكي خميني شهر، همكاران و رئيس شبكه بهداشت و درمان استان و ماماهاي بخش خصوصي و دولتي سطح شهرستان و تني چند از مسئولين شهري حضور داشتند.

در ادامه، زهرا تقي پور نماينده گروه مامايي در نظام پزشكي خميني شهر گفت: سالهاست كه شعار سازمان بهداشت جهاني بر اين نكته كه امسال جهان بيش از همه به ماما نيازمند است، استوار مي باشد. امسال با تكرار مجدد اين شعار و تأكيد بر نقش اصلي ماماها در ارتقاء سطح سلامت مادران و فرزندان جامعه اهميت حضور اين عزيزان بيش از پيش مسجل مي گردد لذا جا دارد مسئولين نظام سلامت مطالبات بحق اين قشر را در اسرع وقت رسيدگي و جايگاه واقعي اين حرفه پرمسئوليت و الهي را تبيين نمايند. در پايان قطعنامه اي در خصوص مشكلات قديمي ولاينحل گروه مامايي قرائت شد كه مورد تأييد و حمايت پرشور حاضرين قرار گرفت و پس از امضاء مقرر گرديد به دفتر وزير بهداشت ارسال شود.