دستگاه کنترل کننده بیمه شخص ثالث ساخته شد

ارسال در علمی

دانشجوی خمینی شهری موفق به طراحی و ساخت دستگاه برد الکتریکی کنترل کننده بیمه نامه شخص ثالث شد. مجلسی رییس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهرگفت: مهدی حیدری دانشجوی ترم آخرکارشناسی برق موفق به طراحی و ساخت این دستگاه شده است. وی با بیان اینکه این دستگاه مشابه خارجی ندارد افزود: این برد الکتریکی قابلیت نصب بر روی تمامی خوردورها و موتورسیکلت ها را دارد.


مهدی حیدری سازنده این دستگاه نیز گفت: با توجه به آمار تصادفات و تلفات وارده و الزام رانندگان در داشتن بیمه نامه شخص ثالث موفق به ساخت وسیله ای شدیم که برای کنترل بیمه وسایل نقلیه مورد استفاده قرار بگیرد.


وی گفت: این وسیله با استفاده از اطلاعات بیمه خودرو که توسط بیمه گر وارد سامانه می شود،پس از اتمام زمان بیمه خودرو، سامانه ضدسرقت یا ایموبلایزر خودرو به طور اتوماتیک دیگر نمی تواند سوییچ را بخواند و خودرو استارت نمی خورد که در نتیجه راننده متوجه می شود دیگر قادر به حرکت نیست.


وی افزود: این سامانه از طریق بی سیم قابل کنترل است و می توان سیم کنترل کننده آن را توسط پلیس، در محل های پرتردد همچون عوارضی ها نصب و خودروها را در داشتن بیمه نامه کنترل کند.


وی با اشاره به اینکه برای طراحی و ساخت این دستگاه حدود 2 سال کار مطالعاتی و تحقیقاتی شده و 20 میلیون ریال نیز هزینه شده است، افزود: این دستگاه امسال به شماره 77640 در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت های صنعتی به ثبت رسید.


بر اساس آمار سالانه حدود 2 تا 3 هزار نفر در کشور به دلیل تصادفات منجر به فوت و عدم توانایی در پرداخت دیه راهی زندان میشوند که کوتاهی و سهل انگاری این افراد در بیمه نکردن وسایل نقلیه است.