مسابقات نجات تخم مرغ در دانشگاه آزاد خمینی شهر برگزار شد

ارسال در علمی

مسئول برگزاری این دوره از مسابقات در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین هدف از  برگزاری این مسابقات را ایجاد نشاط  و انگیزه، حس رقابت و تقویت روحیه خلاقیت در بین دانشجویان برشمرد و افزود: در این دوره از مسابقات 65 تیم سه نفره با ساخت سازهای مختلف  با هم به رقابت پرداختند.
رسول دانش خاطر نشان کرد: در امتیاز بندی و انتخاب تیم های برتر نحوه ساخت و نوع آن، وزن سازه، خلاقیت در ساخت و زمان فرود سازه تاثیر دارد.
مسئول پایگاه بسیج دانشجوئی دانشگاه آزاد خمینی شهر مسئول برگزاری این مسابقات ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه آزاد خمینی شهر ابراز امیدواری کرد در آینده نیز شاهد برنامه های مهیجی از این دست برای دانشجویان باشیم.
وی با تاکید بر اینکه جرقه فعالیتهای علمی بزرگ از اقدامات کوچک نشات می گیرد اعلام داشت: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خمینی شهر آمادگی برگزاری این گونه برنامه ها را دارد و این امر همکاری بیشتر مسئولین استان و شهرستان را می طلبد.
در پایان این مراسم به سه تیم برتر که از نظر داوران موفق به کسب بیشترین امتیاز در نجات تخم مرغ شدند جوایز ارزنده ای از طرف مسئولین دانشگاه اهداء گردید.
شایان ذکر است در مسابقه نجات تخم مرغ، شرکت کنندگان سازه هایی از جنس های مختلف (مانند ابر، مقوا، جعبه های کاغذی، پلاستیک و ...) به عنوان جایگاه و یا به عبارتی محافظ تخم مرغ می سازند و هدف سالم ماندن تخم مرغ پس از سقوط سازه حاوی آن از ارتفاع 20 متری می باشد.