دانشجويان مؤمن و انقلابي دغدغه دين و گسترش ارزش هاي اسلامي رادارند

ارسال در خبر و گزارش

در اين مراسم معنوي كه همراه با صرف افطار برگزار گرديد دكتر مهران مجلسي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي خميني شهر ضمن خير مقدم به حضار گفت : اين دانشگاه با بيش از 9000 دانشجو و با امكانات گسترده آموزشي ، پژوهشي و رفاهي سومين دانشگاه بزرگ در استان اصفهان به شمار مي آيد .
وي وجود 40 تشكل دانشجويي و هيأت مذهبي در واحدهاي دانشگاهي استان اصفهان را افتخار بزرگ و فرهنگي و انقلابي برشمرد و افزود: برگزاري چنين نشست هاي صميمي در فضاي آكنده از معنويت بر شور و نشاط علمي ، فرهنگي و سياسي دانشجويان وهمچنين ادراك سياسي آنان مي افزايد كه چنين برنامه هايي بايد استمرار يابد .
حجت الاسلام سيد مجتبي ميردامادي رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي آزاد اسلامي استان اصفهان بيان داشت : فلسفه نماز و روزه تقواي الهي است و علم و دانش نيز بايد مقدمه كسب تقوا باشد زيرا تقوا ترس از گناه را در جا و در هر سختي براي انسان بوجود مي آورد و اعمال و رفتار ما بايد باعث خشنودي و رضاي خداوند متعال گردد .
رئيس نهاد مقام معظم رهبري ادامه داد : رعايت نظم بر اساس كلام گوهربار حضرت علي (ع) و توصيه مقام معظم رهبري ضروري و مسئولان و مديران دانشگاه مي بايست قانون را در همه حال اجرا و به آن پايبند باشند و دانشجويان در اين زمينه به مسئولين ياري رسانند .
وي ياد خدا را باعث زيبايي زندگي و آرامش انسان برشمرد و گفت : دانشجويان در زندگي خود بطور دائم ياد خدا و ذكر خدا را داشته باشند تا رستگار شوند . حجت الاسلام ميردامادي با اشاره به حزب اللهي بودن اعضاء تشكل هاي اسلامي دانشجويي اظهار داشت : دانشجويان مؤمن و انقلابي در محيط هاي دانشگاهي دغدغه دين و گسترش ارزش هاي اسلامي و ديني دارند و از همه فرصت ها براي احياء دين و ذخيره آخرت بهره مي برند تا دانشگاهي اسلامي و مورد رضاي خداوند متعال محقق شود .
دكتر فقيهيان معاون هماهنگي دانشگاه آزاد اسلامي استان اصفهان و نماينده رياست عاليه دانشگاه در تشكلهاي اسلامي سياسي اساتيد و دانشجويان سخنران ديگر نشست در جمع فعالان دانشجويي گفت : تشكل هاي دانشجويي محل تجمع جوانان دلسوز و علاقمند نظام و انقلاب در عرصه هاي نظارتي و ارشادي مي باشد و به مسئولين و كارگزاران نظام در زمينه هاي مختلف كمك مي كنند . وي حضور دانشجويان را در تشكل ها و در چهارچوب قوانين مايه بركات فراوان خواند و اظهار كرد : تا زماني كه مدير در مسند مديريت خود قرار دارد جزء كارگزاران نظام است و بايد تقويت و حمايت شوند و كارها با مشورت و كارگروهي دنبال گردد .
معاون هماهنگي افزود : تشكل هاي دانشجويي بايد دانشجويان با تفكرات مختلف را جذب نمايند و به نحوي برنامه ريزي گردد تا فعاليت دفاتر مستمر و دائمي باشد و نه فصلي و موقتي .
وي خاطر نشان كرد : مسئولين تشكل ها بايد درس خوان ترين و از لحاظ جسمي قوي ترين افراد باشند و توسعه فراگير در دفاتر ضروري و اجتناب ناپذير است .
 در پايان نشست دانشجويان به بيان ديدگاه ها و پيشنهادات خود در زمينه هاي مختلف دانشگاهي پرداختند و بر گسترش كرسي هاي آزاد انديشي ، افزايش بودجه هاي دفاتر تشكل هاي دانشجويي ، توسعه نشريات دانشجويي مستقل و نظارت گسترده تر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري بر فعاليت هاي دانشجويي تأكيد كردند .