خانه نجوم 5 ساله شد

ارسال در خبر و گزارش

جشن سالگرد خانه نجوم به مناسبت هفته فرهنگی شهرستان در سالن بصیرت شهرداری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این مراسم که در دکتر کیاست پور استاد دانشگاه اصفهان و عضو شورای مرکزی ادیب اصفهان، دکتر زارعی کیهان شناس و عضو هیات عملی دانشگاه صنعتی و مسئولین شهر حضور داشتند، مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گفت: طبق فرمایش شهردار محترم مبنی بر استفاده از تمامی ظرفیت های شهر، همین جا اعلام می کنم که درب سازمان به روی همه باز است.


سیدمحمدهادی موسوی افزود: از شما می خواهیم به ما راهکار ارائه دهید و انتقادات و پیشنهادات خود راجع به برنامه های سازمان را به گوش ما برسانید.
گفتنی است سخنرانی دکتر زارعی، انجام آزمایشات فیزیکی توسط اعضای خانه نجوم، موسیقی، تقدیر از دکتر کیاست پور و رصد ستارگان از بخش های این مراسم بود.
شهردار نیز در سخنانی به شرح عملیات عمرانی در شهر پرداخت.


سرپرست خانه نجوم در گفتگو با فرصت بیان داشت: هدف ما از انجام آزمایشات در مقابل عموم این است که مانند تئاتر و موسیقی و ... مردم با آزمایشات علمی سرگرم شوند. ما با استفاده از وسایل روزمره و توضیحات ساده آن ها را با فیزیک و شیمی آشنا می کنیم و ترغیبشان می کنیم که به سمت این علوم بیایند.


پویا کریمی در پاسخ به این که چرا خانه نجوم به سایر فعالیت ها و علوم می پردازد گفت: در نظر داریم که طرح خانه علوم را تهیه کنیم که دارای یک مدیریت منسجم باشد و هر بخش، فعالیت تخصصی خود را انجام دهد.


وی از جلسات کتابخوانی چهارشنبه ها، اکران فیلم پنجشنبه ها، برگزاری دوره های علوم شهروندی، برگزاری رصدهای عمومی و برگزاری تورهای گردشگری و رصدی به عنوان بخشی از فعالیت های این مرکز نام برد.


شایان ذکر است خانه نجوم از سال 1391 به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در خانه تاریخی مجیر آغاز به کار کرد.