همایش ملی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه آزاد برگزار شد

ارسال در خبر و گزارش

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این همایش استادان، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه های مختلف کشور، مقالات علمی خود را در باره اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی ارائه کردند.
رییس دانشگاه در این باره گفت: این همایش به مناسبت ˈسال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادیˈ و با توجه به منویات و سیاست های رهبر معظم انقلاب در باره اقتصاد مقاومتی و با هدف بررسی روش های تحقق این اقتصاد در کشور برگزار شد.
مهران مجلسی افزود: 52 عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده بود که از میان آنها 30 مقاله به صورت سخنرانی و 18 مقاله به صورت پوستر ارائه شد.
وی تصریح کرد: در مقالات ارائه شده بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مبتنی بر خصوصی سازی به عنوان یکی از ارکان پیاده سازی و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور تاکید شد.
محورهای این همایش شامل تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی، راهبردهای اقتصاد مقاومتی، فرصت ها و تهدیدها، زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی لازم برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی، تجربیات و دستاوردهای دیگر کشورها در اقتصاد مقاومتی و نقش اقتصاد دانش بنیان در دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی است.
اقتصاد مقاومتی، عبور از تحریمها و تنگناهای اقتصادی، سیاستگذاری های اقتصادی و جایگاه آن در اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومتی و مدیریت درآمدهای نفتی، اقتصاد مقاومتی و تعاملات منطقه ای و بین المللی، اقتصاد مقاومتی و تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله، اصلاح نظام اداری و ساختارهای مدیریت کشور برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی از دیگر محورهای این همایش ملی اعلام شده است.