دستاوردهای زنان سرپرست خانوار به نمایش درآمد

ارسال در خبر و گزارش

 به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، روز شنبه و در آستانه ولادت خجسته حضرت محمد (ص) و فرزند بزرگوارش امام جعفر صادق(ع) مکان جدید خیریه نرجس خاتون (س) همراه با نمایشگاه مذکور به دست نماینده، شهردار و تعدادی از اعضای شور ای شهر افتتاح شد.
 
زنان سرپرست خانواری که تحت حمایت یا مرتبط با خیریه کارآفرین نرجس خاتون (س) هستند، دستاوردهای هنری خود را به این نمایشگاه آورده اند تا در کنار تامین معاش خود از راه شرافتمندانه با ارائه آثاری نو به سلیقه متقاضیان سمت و سویی تازه ببخشند. آثار چرمی بسیار زیبا، متنوع و متعدد عرضه شده در این نمایشگاه چشم هر بیننده ای را خیره می کند.
 
چرم های زیبا و البته محکمی که قرار است به زودی در خانه های ما نقش فرش را هم بازی کنند و با رنگ و طرح بی بدیل خود، فرش؛ این رقیب غدر را از میدان به در نمایند. چرم های رنگارنگی که به شکل کیف، رومیزی، ساک مسافرتی، دستبند و... درآمده اند تا خریدار خمینی شهری قادر باشد برای چیدمان خانه خود از انتخابی بهتر و جذاب تر بهره ببرد. 
 
تهیه پاکت های پول، انواع جامدادی و ... کارِ دست کودکانی است که از اکنون وارد عرصه درآمد زایی برای خانواده شده اند.
 
سه خواهری هم که تا حالا برای فروش عروسک های بافتنی خود گاهی تا باغ بانوان اصفهان هم می رفتند، امروز حاصل هنرمندی ها و خلاقیت هایشان را اینجا به نمایش در خواهند آورد. قیمت این عروسک های جذاب و دوست داشتنی، از نصف قیمت عروسک های توی بازار هم کمتر است. 
 
به وجد می آیی وقتی می بینی دستان هنرمند یک زن توانسته است از فلز زمخت مس با رویه ای از نقره قوری و استکانی بسازد که ظرافت و زیبایی اش مثال زدنی است.
دستگیره ها و دم کنی های رنگارنگ و لیف ها نیز حاصل زحمت زن میانسالی است که برای جبران بیماری و بیکاری شوهرش و برای درمان بیماری نادری که دو کودکش به آن مبتلا هستند، به این نمایشگاه آمده است. 
 
انواع لباس های بافتنی، کلوچه های محلی، انواع سالادها و... نیز روی این میزها قرار است تبدیل به اسکناس بشوند تا بار بر زمین نشسته چندین خانواده را به منزل برسانند.
حالا این تو هستی و سلیقه ات و وظیفه ات در برابر هم نوعانت آن هم کسانی که هرگز شرافت و بزرگی نان خوردن از بازوی خویش را به خفت سر خم کردن مقابل دیگری نمی فروشند. 
 
نقاشی روی استخوان شتر، اجرای طرح های ظریف و چشم نواز روی سفال،  تهیه انواع ادویه ، خشک کردن سبزی و...همه چشم به راه شمایند تا اتکا به کار وتولید بجای دست دراز کردن جلوی دیگران را تشویق کنید.
 
از امروز اگر خواستی برای چشم روشنی خانه کسی بروی، اگر خواستی برای جشن تولد یکی از عزیزانت هدیه بخری، اگر خواستی دیوار خانه ات را با تابلویی مزین کنی، اگر خواستی طعم و عطر غذایت را تغییر بدهی و اگر... سری به نمایشگاه و فروشگاه دستاوردهای زنان سرپرست خانوار بزن. از اینجا اگر خرید کردی لبخند رضایت و امید را روی لب های این شیرزنان خواهی نشاند. 
 
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، خیریه کارآفرین نرجس خاتون در مکان جدید خود واقع در خیابان شریعتی شمالی و کوچه بهارستان همچنین اقدام به افتتاح غرفه نانوایی و آش رشته پزی نموده است که همه روزه صبح و عصر دایر می باشد. 
 
گفتنی است نمایشگاه مذکور تا روز پنج شنبه برقرار است. خیریه نرجس خاتون در نظر  دارد این نمایشگاه را که در مکان جدید خیریه بر پاست به زودی تبدیل به نمایشگاه  فروشگاه دائمی نماید.