برگزاری کرسی آزاداندیشی در حوزه علمیه الزهرا

ارسال در خبر و گزارش

کرسی آزاد اندیشی با عنوان «پیامدهای منفی مدگرایی در نسل جوان» در مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شد.

به گزارش فرصت آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، در این برنامه حجت الاسلام جعفر زاده به عنوان استاد داور؛ مهناز صالحی راد و الهام اله یاری به عنوان اعضای گروه موافقین و زینب شومالی و زینب فخاری به عنوان گروه مخالفین حضور داشتند.

نماینده گروه موافقین بعد از تعریف مد و مدگرایی به پیامدهای منفی مدگرایی و آثار آن از جمله غفلت از خویش، تغییر منفی در گفتار و رفتار، بحران هویت و تزلزل در اعتقادات پرداخت و ملاک های تعیین لباس را با توجه به روایات اسلامی بیان کرد.

وی ادامه داد: از منظر اسلام بهترین لباس باید از 5 ویژگی برخوردار باشد. وی به عنوان عضوی از گروه موافقان این 5 ویژگی را به شرح زیر اعلام کرد: تهیه شده از پول حلال، اعتدال در دوخت، رنگ، نظافت و پاکیزگی و مرتب بودن، رعایت آداب پوشیدن و محافظت از گناه و جلوگیری از سواستفاده شیطان.

در ادامه نماینده گروه مخالفان نیز گفت: با توجه به روحیه شادابی و زیباطلبی جوانان، باید انتخاب لباس و مد به خود آنان سپرده شده و فقط ملاک را به آنان آموزش داد و نمی توان خیلی برخلاف جامعه بود و باید به آنها در بعضی موارد همراهی کرد.

بعد از انتقاد و ارائه نظریات طلاب، استاد داور، داوری خود را نسبت به مباحث مطرح کرد و گفت: مد و مدگرایی ای مورد پسند است که از خود جامعه جوشیده باشد و اینکه تقلید فرهنگی خطر بسیار بزرگی است و باید ارائه طرح ها و تئوری های زیبا مطابق با فرهنگ و مسلک و اعتقاد ها باشد.