سهیلا جلودار زاده از خیریه کارآفرین حضرت نرجس خاتون (س) بازدید کرد

ارسال در زنان و جوانان

 به گزارش خبرنگار فرصت، سهیلا جلودار زاده در نشست دو ساعته با هیات مدیره این خیریه، فرماندار، شهردار، برخی از اعضای شورای شهر و رییس اداره صنعت، معدن و تجارت از تصمیمات جدید وزارتخانه در رابطه با ایجاد اشتغال برای زنان بی سرپرست و بد سرپرست خبر داد. به گفته وی قرار است به منظور استفاده از امکانات و اعتبارات دولتی در ایجاد اشتغال برای این زنان و عدم اتکای صرف به خیرین و کمک های مردمی، وام هایی تا سقف 100 میلیون تومان با سود 4 درصد در اختیار تشکل ها و خیریه های پشتیبان قرار بگیرد. مشاور وزیر صنعت با اعلام اینکه این طرح در شهرری در حال اجراست به مسوولان خیریه نرجس خاتون (س) قول داد که این وام را در اختیار آنها قرار بدهد. جلودار زاده در ادامه از ایجاد زمینه اشتغال در رشته های «تراش سنگ های زینتی» و «صنعت نساجی از فرش تا کفش» برای زنان بی سرپرست و بد سرپرست نیز خبر داد و افزود: سعی ما این است که زمینه تولید برخی لوازم بهداشتی و آرایشی را نیز در خانه ها فراهم کنیم.


در ادامه این نشست مسوولان خیریه مشکلات و کمبودهای این خیریه کارآفرین را با مشاور وزیر در میان گذاشتند و بر لزوم تلاش برای در نظر گرفتن بیمه عمر ویژه زنان بی سرپرست و بد سرپرست تاکید کردند. این مسوولان همچنین از کمبود فضا برای راه اندازی کارگاه ویژه برخی مشاغل نیز سخن گفتند.


گفتنی است خیریه کارآفرین نرجس خاتون (س) با محوریت ایجاد اشتغال و بازاریابی برای زنان بی سرپرست و بدسرپرست شهرستان از سال 80 آغاز به کار کرد.