رتبه آوري خميني شهري ها در عرصه فرهنگ كشور

ارسال در زنان و جوانان

kootahفرصت آنلاين: جوانان خلاق خميني شهري بار ديگر در عرصه هاي فرهنگي هنري كشور خوش درخشيدند. برخي از موفقيت هاي اخير اين جوانان را در ادامه بخوانيد:

 

فیلم های فیلمسازان جوان خمینی شهری به جشنواره لیان راه یافت

فیلم های 2 و 3 دقیقه ای "گلم" و "سه پلشت" ساخته رسول مختاری و افشین حاج حیدری از اعضاي انجمن سینمای جوان خمینی شهر جزو 50 فیلم راه یافته به بخش مسابقه فیلم یازدهمین جشنواره لیان قرار گرفت. گفتنی است این دو فیلم که به موضوعات اجتماعی پرداخته است از میان صدها اثر رسیده به دبیرخانه به جشنواره راه یافته و در مراسم اختتامیه اکران و نقد شده است.

كتاب دانشجوي جوي آبادي رتبه اول كتاب سال دانشجوييي كشور

محمد افروغ دانشجوی دکتری رشته هنر اهل جوي آباد در هجدهمین دوره کتاب سال دانشجويي موفق به کسب رتبه اول کشوری شد. کتاب "آثار فلزی مکتب موصل در عصر عباسی" تالیف صلاح حسین العیبدی که با همکاری آقایان محمد افروغ و  مسعود احمدی به فارسی ترجمه شده، رتبه اول این دوره را به خود اختصاص داده است. گفتنی است کتاب تالیفی این همشهری با عنوان "نماد و نشانه شناسی در فرش ایران" نیز سال گذشته در هفدهمین دوره کتاب سال دانشجویی موفق به کسب رتبه اول کشوری شده بود.

اصغر پورمند آسترکی هم موفق به کسب رتبه اول دومین جشنواره عکس سراسری جاذبه های گردشگری ایران در بخش مذهبی شد. گفتنی است اثر این همشهری که عکسی از شاهچراغ شیراز بود، از میان 22 هزار عکس رسیده به دبیرخانه جشنواره موفق به کسب این عنوان شد و اصغر پورمند تنها شرکت کننده ای بود که از استان اصفهان به مراسم اختتامیه این جشنواره در جزیزه قشم دعوت شد.

چهار رتبه برتر از خمینی شهر در جشنواره قرآنی نغمه های آسمانی

جشنواره قرآنی نغمه های آسمانی تابستان امسال ویژه برادران زیر 18 سال شهرستانهای استان اصفهان برگزار شد. بدین صورت که شرکت کننده به سه رده تقسیم شده بودند و می بایست بنا به سن خود سوره مشخص شده را با صوت قاری دلخواه تمرین کنند و فایل صوتی آن را در قالب CD یا نوار به مسؤولان جشنواره تحویل دهند. چند روز پیش مراسم اختتامیه این جشنواره در سالن اجتماعات موسسه اهل البیت(ع) برگزار شد و طی آن چهار خردسال از شهرستان خمینی شهر موفق شدند رتبه های برتر را کسب کنند و با اهدای جوایز نفیسی مورد تقدیر قرار گرفتند. حسین مجیری رتبه دوم، مهدی شیروی رتبه اول، امیرحسین پیمانی رتبه دوم و عرفان خسروی رتبه پنجم را کسب نمودند. لازم به ذکر است که در این جشنواره حدود 500 خردسال از تمامی شهرستانهای استان اصفهان به رقابت پرداختند.

درخشش خمینی شهری ها در دومین همایش چهره های ماندگار نهضت مطالعه مفید استان اصفهان

اداره کل کتابخانه های استان به مناسبت نوزدهمین سال برگزاری هفته کتاب، دومین همایش چهره های ماندگار نهضت مطالعه مفید را برگزار و از 500 نفر از برگزیدگان در این حوزه تجلیل نمود. تعدادی از برگزیدگان از اهالي خميني شهر بودند که از جمله آن ها می توان به آقایان احمد حقیقی فرماندار خمینی شهر، علیرضا اطهری فر شهردار درچه، محمد جزینی از اعضاي شورای شهر درچه، ابراهیم ملایی مدیر نمونه، رجبعلی جزینی خیّر کتابخانه ساز، محمد علی جمشیدی خادم فرهنگی و آقای یزدان فر مسوول نمونه کتابخانه، خانم ها عصمت حبیبی مسوول کانون ادبی نسیم به عنوان کانون برتر فرهنگی ادبی، رقیه رضایی و زهرا حاج حیدری کارمندان محجبه کتابخانه و همچنین کتابخانه کودک مجموعه الغدیر به عنوان کتابخانه کودک نمونه اشاره کرد.