اولين جشنواره تخصصي غذاهاي سنتي وسالم در خميني شهر برگزار شد

ارسال در زنان و جوانان

DSC04197اولين جشنواره تخصصي غذاهاي سنتي و سالم به همت روابط عمومي شهر داري، واحد بهبود تغذيه  شبكه بهداشت وكانون اميد سبز زندگي برگزار شد.

مسئول واحد بهبود تغذيه شبكه بهداشت شهرستان خميني شهر به خبرنگار فرصت آنلاین گفت : با توجه به توصيه مقام معظم رهبري در مقابله با تهاجم فرهنگي، امروز ما شاهد حمله يا تهاجم غذاهاي غربي و انواع فست فود در جامعه هستيم.

دكتر حسين كياني افزود: مصرف فست فودها چربی خون را بالا می برند و لذا براي سلامتي مضر هستند؛ به همین سبب است که در جامعه امروز شاهد افزايش انواع بيماريهایی مثل چاقي، فشار خون، بیماری های قلبي وعروقي و انواع سرطان هستيم و این آمار در جامعه افزايش چشم گيري داشته اشت.

وي یکی از اهداف برگزاري اين جشنواره را  تشویق زنان جامعه به پخت غذا به روشهاي سنتی جهت جلوگيری از آسيب های روحي و جسمي شايع در اثر خوردن فست فودها دانست. کیانی همچنین از ترغیب مردم برای  بالا بردن ارزش مواد غذایی به کار رفته در غذا و اصلاح آن مواد به عنوان هدف دیگر برگزاری این جشنواره یاد کرد.

مسول كانون سبز زندگي که  يكي از متوليان اين جشنواره بود، افزود: 23 شركت کننده از سطح شهرستان با پختن انواع كوفته، آش و خوراک های محلي، ‌حليم، دلمه،‌ سالاد  و  آبگوشت در این جشنواره شركت نموده بودند.

مرضيه رحيميان افزود : براي  اولين بار امسال در اين جشواره دو نفر شركت كننده از تبعه های افغانی با تهیه غذاهاي افغاني حضور داشتند.

لازم بذكر است كليه شركت كنندگان اين جشنواره، در كارگاه آموزشی  يك روزه ای، علاوه بر  آشنايي با اصول پخت انواع غذاهاي سنتي از موازين علمي تغذيه نیز مطلع شدند.

از جمله آموزشهايی که به شركت كنندگان ارائه شد،  آموزش انواع روشها ي صحیح پخت غذا و استفاده از ظروف مناسب برای پخت و صرف غذا بود.

گزارش تصويري مربوطه را در اين لينك ببينيد.