تنها 50 درصد از کار مرمت عصارخانه انجام گرفته است

ارسال در تاریخ

مسوول نمایندگی میراث فرهنگی در خمینی شهر ضمن اعلام این خبر به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: در این مرحله میراث فرهنگی با صرف هزینه 60 میلیون تومان 4 چشمه طاق در طبقه دوم احداث کرد اما به دلیل نبود اعتبار کار تعطیل شد و این در حالی است که شاید لازم باشد 20 چشمه طاق در این بنای 400 ساله احداث گردد. حبیبی در ادامه گفت: بدنه سازی، پیوندی و پوشش سقف های طبقه اول عصارخانه با شهرداری خمینی شهر بوده است. وی در پاسخ سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه این بنای تاریخی برای بازدید مسافران نوروزی امسال آماده می شود یا خیر گفت: تنها 50 درصد از کار مرمت عصارخانه انجام شده و تا رسیدن به مرحله پایانی هنوز خیلی فاصله دارد. این در حالی است که واحد مرکز خبری روز پنج شنبه 11 دی ماه اعلام کرد که کار مرمت عصارخانه پایان یافته است! حبیبی در اینباره افزود: این 60 میلیونی که امسال صرف احداث 4 چشمه طاق شده تنها 30 میلیون تومان آن را اداره کل میراث فرهنگی پرداخته و 30 میلیون دیگر جزو دیون است و اگر تخصیص اعتبار به این بنای تاریخی به همین منوال ادامه یابد در آینده نزدیک نباید چشم انتظار پایان کار عصارخانه باشیم.


گفتنی است قدمت عصارخانه خمینی شهر واقع در بازار قدیم ورنوسفادران به دوره صفویه می رسد و طرح قرار گرفتن سقف آن بر روی ستون های سنگی به بنای تاریخی پل خواجو شباهت دارد.


طاق زیبای این عصار خانه از نوع طاق های کلمبو با قوس جناغی است و مصالح به کار رفته در آن خشت و آجر و سنگ و گچ است. زیر بنای این عصارخانه سه هزارمترمربع می باشد.