به همت شهرداری خانه خاندان سیادتها حفظ می شود

ارسال در تاریخ

به گزارش فرصت آنلاین، اصغر عرب در این باره گفت: بر اساس توافق انجام گرفته با مالکان خانه تاریخی سیادت، تملک این اثر تاریخی از سوی شهرداری خمینی شهر آغاز گردیده است.

siyadat 124
 وی با بیان اینکه بخشی از این اثر متعلق به دوره صفویه و بخشی دیگر متعلق به دوره قاجار است تاکید کرد: بجز اهمیت تاریخی بنا، این خانه متعلق به عمادالشریعه شاگرد برجسته آیت الله سیدمحمدباقر درچه ای است و فرزندان وی از جمله دکتر حامد سیادت بنیانگذار طب عفونی ایران در این خانه رشد و پرورش یافته اند.
مدیرعامل شرکت بافت تاریخی مهربین با بیان اینکه این خانه در خیابان 17 شهریور قرار دارد، ادامه داد:این خانه تاریخی، پنجمین خانه تاریخی خمینی شهر است که از مالکان آن خریداری می شود. پیش از این خانه های تاریخی سرتیپ، مجیر و ذهتاب وکریم خان توسط شهرداری خریداری گردیده است.
عربگفت:امیدواریم سایر خانه های تاریخی شهر از جمله تالار تاریخی دایی رحیم نیز با همکاری مسوولان مربوطه خریداری و مورد استفاده و بازدید قرار گیرد.
گفتنی است براساس مصوبه شورای شهر درچه، شهرداری این شهرنیز درصدد است دو خانه تاریخی از جمله خانه آیت اله العظمی درچه ای را خریداری و به موزه تبدیل نماید.

اطلاعات بیشتر در مورد خاندان سیادت را اینجا بخوانید.