فضای عمومی شهر حال و هوای دهه فجر به خود نگرفته است

ارسال در خبر و گزارش

انتقاد امام جمعه از مسؤولان شهر، مساله انتخابات پیش رو و شورای نگهبان مهمترین مطالبی بود که امام جمعه خمینی شهر این هفته بیان نمود. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت اله رحیمی در خطبه های این هفته با گله مندی از اینکه فضای عمومی شهر حال و هوای دهه فجر به خود نگرفته است، خطاب به ادارات و نهادهای دولتی بالاخص شهرداری و مردم شهید پرور و انقلابی گفت: در سراسر دنیا روزهای ملی و پیروزی جمهوری کشور خود را به بهترین شکل برگزار می€Œ کنند. همه نهادهای دولتی و مخصوصا شهرداری و مساجد و پایگاه €Œهای بسیج در هرچه باشکوه€Œتر شدن دهه فجر تلاش و همت کنند.


نماینده ولی فقیه ادامه داد: مساجد، پایگاه€Œهای بسیج، مدارس و دانشگاه€Œها بهترین اماکن برای انتقال دستاوردهای نظام و انقلاب به نسل امروز و آینده کشور است. همه ما وظیفه داریم برای آگاه€Œسازی و بیان و انتقال دستاوردهای انقلاب به نسل امروز تلاش و همت کنیم. باید با کسانی که نسبت به انتقال و دستاوردهای انقلاب بی€Œتوجهی و بی€Œمهری می€Œکنند، برخورد شود.
خطیب جمعه درمورد انتخابات پیش رو گفت: درمورد افراد تایید یا رد صلاحیت شده شایعه پراکنی نکنیم. اگر شخصی آبروی کسی را ریخت خداوند او را از درگاهش طرد می کند. اگر همه گروه ها و احزاب تسلیم باشند جامعه رو به رشد و صمیمیت حرکت می کند. اگر رهبر باشد جامعه از فتنه ها در امان می ماند. وحدت زمانی حفظ می شود که رهبری وجود داشته باشد.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مواضع بعضی از مسؤولان نسبت به شورای نگهبان در هفته گذشته اظهار کرد: همانگونه که قبلا متذکر شده بودیم کسی حق ندارد به شورای نگهبان توهین یا اعتراض بیجا کند و آن را تضعیف نماید. این€Œگونه موضع€Œگیری €Œها در شان مسؤولان نیست. تضعیف شورای نگهبان تضعیف نظام و امری خطرناک است.


امام جمعه خمینی شهر در پایان توصیه کرد: مسؤولان مراقب مواضع خود باشند. مردم نیز باید مراقبت کنند تحت تاثیر این€Œگونه مواضع قرار نگیرند؛ این€Œگونه موضع€Œگیری€Œ ها با مشکل روبروست و در جایگاه خاص خود پاسخ داده شده است. اگر مراقب انقلاب و نظام نباشیم دشمن نظام و انقلاب را از ما خواهد گرفت.