جلسه کمیسیون امنیت اجتماعی شهرستان با محوریت انتخابات برگزار شد

ارسال در خبر و گزارش

جلسه کمیسیون امنیت اجتماعی شهرستان به منظور برگزاری هرچه بهتر انتخابات و تبیین وظایف مسئولان و مدیران در این رابطه در فرمانداری تشکیل شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، امام جمعه خمینی شهر در این رابطه گفت: امام (ره) با یاری خدا توانست تشکیلات قدرتی آن زمان را که تمام قدرت های دنیا نیز پشت آنها بودند در هم بشکند و نظام اسلام را جایگزین کند.


آیت اله رحیمی افزود: اکنون نیز باید در امر انتخابات بی طرفانه عمل کرد و هرکس به وظیفه قانونی خود عمل کند و به غیر از وظایف قانونی که برهر کس واجب است وظایف فراقانونی خود را به خاطر خدا و امام (ره) و شهیدان به خوبی انجام دهد.


دادستان شهرستان نیزدر این جلسه گفت: مسئولان ادارات طبق ماده 77 انتخابات مجلس خبرگان موظف هستند تا نیروها و امکانات خود را برای برقراری هرچه بهتر انتخابات در اختیار فرمانداری قرار دهند.


غلامی در ادامه با اشاره به ماده هایی که برای انتخابات وجود دارد گفت: نباید آگهی انتخاباتی بر روی تابلوهایی که مربوط به بیمارستان ها، مدارس و سایر موسسات آموزشی و ادارات دولتی است نصب شود و در صورت مشاهده نیروی انتظامی نسبت به پاکسازی فوری مکان از برگه های تبلیغاتی اقدام کرده و اگر فرد را حین انجام نصب مشاهده کند با او طبق قانون برخورد خواهد شد.


وی ادامه داد: نیروی انتظامی باید امنیت انتخابات را برقرار کند تا این کار در فضایی امن و آرام برای مردم برگزار شود.
دادستان شهرستان همچنین در ادامه جلسه وظایف مراکز دولتی و سازمان ها را طبق قانون برای برپایی هرچه بهتر انتخابات یادآور شد.
سرهنگ احمدی فرمانده نیروی انتظامی نیز گفت: برای امنیت مراکز شعب اخذ رای 3 مامور در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز آنها را افزایش داده و یا از نیروهای سپاه پاسداران کمک می گیریم تا مردم با امنیت خاطر به پای صندوق های رای حاضر شوند.


فرماندار شهرستان نیز در این جلسه گفت: از 2ماه قبل فرمانداری کار خود را در رابطه با انتخابات شروع کرده است و اکنون نیز 161 شعبه برای شهرستان در نظر گرفته شده است که شامل 156 مرکز ثابت و 5 مرکز سیار می باشد.


رضوانی ادامه داد: نزدیک به 3500 عامل اجرایی ما را در امر برپایی بهتر انتخابات یاری می کنند. وی گفت: از مسئولین ادارات خواستاریم مانند قبل تا انتخابات با ما همکاری لازم را داشته باشند. در پایان جلسه روسای جدید بعضی از مراکز دولتی معرفی و از مسئولان گذشته و زحمات آنها تشکر گردید.