آلایندگی پالایشگاه اصفهان رسما تائید و ابلاغ شده است

ارسال در خبر و گزارش

محسن صرامی در گفت€Œوگو با خبرنگار فارس در خمینی€Œ شهر با اشاره به این که در روزهای گذشته سازمان محیط€Œ زیست کشور آلاینده بودن پالایشگاه اصفهان را رسما اعلام و ابلاغ کرده است، گفت: ابلاغ رسمی این حکم انجام شده و مورد بازدید و پیگیری مسئولان امور مالیاتی استان قرار گرفته است.


وی افزود: بعضی از مسئولان مربوطه تلاش زیادی کردند تا حکم سازمان محیط €Œزیست کشور در مورد آلایندگی پالایشگاه اصفهان اجرا نشود.
نماینده مردم خمینی€Œ شهر در مجلس تصریح کرد: به دنبال مشاهده حرکات کارشکنی مجددا به اتفاق نماینده مردم شاهین€Œ شهر در مجلس این موضوع از طریق معاون وزیر دارائی و رئیس سازمان امور مالیاتی پیگیری شد.


وی با تأکید بر اینکه حکم سازمان محیط€Œ زیست مبنی بر آلایندگی پالایشگاه باید اجرا شود، بیان داشت: ارزش ریالی بدهی حق آلایندگی پالایشگاه اصفهان بیش از 600 میلیارد تومان است.
صرامی با تأکید بر اینکه این مبلغ باید به خزانه استان واریز و تقسیم شود، افزود: از این پس طبق این قانون سهم حق آلایندگی خمینی€Œ شهر و شهرهای مجاور به€Œ عنوان یک منبع درآمد پایدار برای شهرداری€Œها دیده و محاسبه خواهد شد.


وی با تأکید بر اینکه طبق قانون مراجع قضائی اجازه دارند در صورت عدم پرداخت پالایشگاه را پلمپ کنند، تصریح کرد: در صورت عدم اجرای این قانون مراجع قضائی و نمایندگان مجلس می€Œتوانند عدم اجرای این حکم را از طریق قانون پیگیری و برخورد لازم را داشته باشند.

نماینده مردم خمینی€Œ شهر با اشاره به اینکه قانون آلایندگی برای صنایع آلاینده مصوب شده است، بیان داشت: تمامی کارخانجات و مراکز و صنایع آلاینده باید طبق این قانون سهم آلایندگی خود را پرداخت کنند.

صرامی با تأکید بر اینکه این قانون تا زمانی قابل اجراست که صنایع آلاینده به آلایندگی خود ادامه دهند، افزود: در سال€Œ های گذشته پالایشگاه اصفهان از فیلترهای چینی و بدون کیفیت استفاده کرده بود و خود را لیست آلایندگی خارج کرده و خود را به€Œ عنوان صنعت سبز معرفی کرد.


وی ادامه داد: پالایشگاه اصفهان با این ترفند از پرداخت سهم آلایندگی استفاده کرد و به شهرهای اطراف حق آلایندگی پرداخت نکرد.
نماینده مردم خمینی€Œ شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجلس نهم این قانون اصلاح و پرداخت آلایندگی استانی تبدیل شد، گفت: با همکاری شهرداری خمینی€Œ شهر، شاهین€Œ شهر در زمان گذشته بخشی از مشکل پیگیری شد.

صرامی تصریح کرد: در گذشته در یک طرح مطالعاتی و تخصصی آلایندگی پالایشگاه و نیروگاه اصفهان به اثبات رسیده است.


وی با تأکید بر اینکه آلایندگی پالایشگاه و صنایع آلاینده مجاور اصفهان محدود به هوا نمی€Œ شود، بلکه شامل آلودگی آب€Œهای زیرزمینی و خاک هم می€Œ شود، اظهار داشت: در سال€Œ های گذشته متأسفانه مسئولان شهرستان از اقدامات انجام شده توسط شهردار اسبق خمینی€Œ شهر حمایت نکردند.


نماینده مردم خمینی€Œ شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بیش از چندین سال است که حق آلایندگی به خمینی€Œ شهر تخصیص پیدا نکرده است، ولی با این وجود طی چند سال گذشته با همکاری نماینده مردم شاهین€Œ شهر با قاطعیت و جدیت این موضوع را پیگیری کردیم.