دانشگاه رقم بسیار بالایی به شهرداری خمینی‌شهر بدهکار است

ارسال در خبر و گزارش

معاون اداری مالی دانشگاه صنعتی اصفهان بدهکاری بالغ بر 50 میلیارد تومان این دانشگاه به شهرداری خمینی شهر را تایید کرد. به گزارش فرصت آنلاین، حسین خادمی که در رابطه با کاهش بودجه دانشگاه ها با خبرنگار ایسنا سخن می گفت، ادامه داد: سال گذشته متوسط افزایش 12 درصدی در بودجه دانشگاه صنعتی مانند سایر دانشگاه€Œ ها وجود داشت درحالی€Œکه لایحه بودجه فعلی صحبت از افزایش بودجه 8 €Œدرصدی می€Œ کند. وی افزود: بخشی از دانشگاه صنعتی در شهر اصفهان و بخشی در شهر خمینی€Œ شهر واقع شده است، همچنین دانشگاه یک مزرعه آموزشی در اطراف نجف €Œآباد دارد. وی گفت: به دلیل اینکه عمده ساختمان€Œ های دانشگاه در محدوده شهر اصفهان نیست، شهرداری اصفهان عوارضی صادر نکرده است.


معاون اداری مالی این دانشگاه اضافه کرد: اما دانشگاه رقم بسیار بالایی را به شهرداری خمینی€Œ شهر بدهکار است و این شهرداری رقم بالای 50 میلیارد تومان را از دانشگاه صنعتی مطالبه کرده است.
خادمی در عین حال به ساخت و سازهای جدید در دانشگاه اشاره کرد و گفت: طرح های عمرانی جدیدی شروع€Œ شده که انتظار داریم دولت در این بخش به دانشگاه کمک کند. احداث دانشکده مکانیک، ساختمان خوابگاه خواهران و پژوهشکده زیردریا از جمله طرح های در دست انجام دانشگاه صنعتی است.


گفتنی است این اولین بار است که یک مسوول دانشگاه صنعتی بدهی دانشگاه به شهرداری خمینی شهر را رسانه ای می کند ضمن اینکه اشاره ای به پرداخت عوارض ساخت و سازهای جدید و منظور کردن آن در بودجه آنها ندارد.