آل سعود باید از سرنوشت شاه پهلوی عبرت بگیرد

ارسال در خبر و گزارش

سالگرد فرار شاه، هشدار به آل سعود، ضرورت امام زمان شناسی و روند انتخابات از جمله مطالبی بود که این هفته در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه بیان گردید.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... رحیمی در خطبه های این هفته با اشاره به سالگرد فرار شاه پهلوی با بیان حدیثی از امام حسن عسکری(ع) «مَن رَکِبَ ظَهَرَ الباطِلِ نَزَلَ بِهِ دارَ النَّدامَه، هر کس بر باطل سوار شود، عاقبت سرش به سنگ می خورد و احساس پشیمانی می کند» گفت: پهلوی دوم سوار بر مرکب باطل شد ولی نهایتاً کارش به جایی رسید که برای دومین بار در 26 دی سال 57 مجبور به فرار از کشور شد.
وی ادامه داد: ولی این دفعه فرق می کرد. این بار امام خمینی(ره) رهبر انقلاب بود. به قول او اساس فتنه رشته پوسیده ای است که باید از کشور برود. با لطف خدا، درایت امام(ره) و همت مردم این اتفاق افتاد. شاه خیلی قدرت داشت. بیشتر کشورهای جهان، آمریکا و شوروی که آن زمان غولی بودند، پشت سرش بودند. اما امام خمینی(ره) نه ارتشی داشت نه قدرتی نه پولی بلکه به خدا ایمان داشت.
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه آینده همه ستمگران و طاغوتیان دیر یا زود همینست، گفت: آل سعود باید از سرنوشت شاه پهلوی و صدام عبرت بگیرد. آل سعودی که به نیابت آمریکا و اسرائیل با مسلمانان می جنگد. حتی برای خوشحالی اسرائیل با ایران قطع رابطه می کنند. آل سعود نباید بیشتر از این علیه مسلمانان آتش افروزی کند.
خطیب جمعه ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع)، گفت: امروزه دشمن بیشتر تلاش می کند که قضیه امام زمان را لوث و نابود سازد. مثلاً در همین بازیهای یارانه ای که به خورد بچه ها می دهند، القا می کنند که در آینده نجات دنیا به دست آمریکاست و به گونه ای حرکت می کنند که به بچه بقبولانند که اصلاح آینده، ترقی آینده و تمدن آینده به دست آمریکاست، مصلح دنیا آمریکاست. وظیفه نخبگان، نویسندگان، معلمان و مربیان اینست که اهل مطالعه باشند و شبهات را پاسخ دهند و در زمینه امام زمان شناسی بیشتر کار شود.
استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه مسیر انتخابات طبق قانون پیش می رود، گفت: هیئتهای اجرایی نظراتی دادند. شورای نگهبان هم چه در شهرستان چه در استان و کشور روند بررسی صلاحیتها را دنبال می کنند. ممکنست افرادی صلاحیتشان تأیید نگردد. در سراسر کشور برخی ثبت نام کردند که این احتمال می رفت که رد صلاحیت شوند.
امام جمعه خمینی شهر ادامه داد: شورای نگهبان که ناظرست، قانونی و مستند دقت می کند. امام(ره) هم شورای نگهبان را تأیید کرده است هم به مردم هشدار داده است که هم شناسایی شان خوب باشد و هم حضورشان.