گریزی بر وضعیت سه بیمارستان خمینی شهر در خطبه های نماز جمعه

ارسال در خبر و گزارش

پیامدهای ماجرای بیمارستان آیت ا... اشرفی در مراسم نماز جمعه این هفته خمینی شهر که به امامت آیت ا... حاج شیخ عباس رحیمی برپا شد، باز هم خودش را نشان داد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، امام جمعه در خطبه های این هفته خطاب به مسؤولان استان و کشور گفت: بیمارستان ساعی که توسط خیّران در حال بازسازی است و غیرفعال شده است. دولت هم به امید خیّران، خود را مسؤول ساختن این بیمارستان نمی داند و کمکی نمی کند. بیمارستان منظریه هم که بیش از 20 سال است ساخته می شود و هنوز به اتمام نرسیده. فقط چندین دفعه وعده افتتاح آن داده شده ولی خبری نشده است. اخیرا معاون وزیر وعده داده تا پایان سال افتتاح می شود که من امام جمعه امیدوار نیستم. ضمن تشکر از زحمات وزیر بهداشت، از ایشان می خواهیم نسبت به راه اندازی این دو بیمارستان اقدام فوری نماید.


استاد حوزه و دانشگاه، تنها بیمارستان فعال شهرستان را بیمارستان آیت ا... اشرفی دانست و گفت: البته نیاز به جراحی مختصری دارد و مسؤولان مربوطه نزد من بیایند تا بگویم کجایش را جراحی کنند تا دیگر مشکلاتی شبیه مشکلات قبلی رخ ندهد. در شهرستانی با بیش از 300 هزار نفر جمعیت سه بیمارستان وجود دارد ولی عملا فقط یکی فعال است. امیدست ضمن جراحی این بیمارستان، آن دو بیمارستان نیز به نتیجه برسد.


هر کس در خود توان می بیند و دارای شرایط لازمست، برای انتخابات ثبت نام کند
نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنانش با توجه به فرارسیدن زمان ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورا و مجلس خبرگان گفت: کسانی ثبت نام کنند که توان لازم را در خود می بینند و بینی و بین ا... دارای شرایط لازم هستند. به این نکته هم توجه شود که شورای نگهبان امین است و هر کسی حق ندارد به آن توهین کند یا اعتراض نماید. شورای نگهبان باید روی افراد نظارت کند و امیدواریم قاطع بایستد. درهمه جای دنیا از این گونه فیلترها وجود دارد.


از کانون مداحان اداره تبلیغات شهرستان درخواست مداح کنید
رحیمی در پاسخ به گلایه برخی نسبت به اخذ مبالغ هنگفت مداحان مجالس فاتحه و امثالهم گفت: چنین گلایه هایی به خود مردم برمی گردد که به مرکز مخصوص این کار مراجعه نمی کنند و از بازار آزاد درخواست مداح می کنند که هیچ کس بر آن نظارت ندارد. راهکار آن اینست که هرگاه مداحی خواستید از کانون مداحان اداره تبلیغات شهرستان درخواست مداح آقا یا خانم کنید. این کانون بر مداحان عضو نظارت دارد و کنترل می کند.


دادگستری موضوع مشروبات حرام را جدی بگیرد
خطیب جمعه گفت: پس از عزاداری ماه محرم و صفر قرب به خدا پیدا کرده اید و مواظب باشید با شرکت در برخی مجالس عروسی که کم کم شروع می شود، این مقام را از دست ندهید. برخی عروسی های مشکل دار قلب امام زمان(عج) را جریحه دار می سازد. آهنگ های تند و حرام، مزاحمت برای همسایگان، بمباران با ترقه، عدم رعایت حجاب و ارزش های اسلامی و بعضا مصرف نوشابه های نجس و حرام از جمله اشکالات اینگونه مراسم است.


امام جمعه هشدار داد: به مسؤولان نیروی انتظامی تذکر می دهم بیشتر توجه کنند. به دادگستری هم هشدار می دهم اگر کسی بدین خاطر دستگیر شد و به دادگاه آمد، جدی بگیرد. وظیفه همه مردم نهی از منکر است. اگر می دانید کسی مشروبات حرام را تولید و توزیع می کند، اطلاع دهید. اینها در زندگی بدبختی ایجاد می کند و دینتان را نابود می سازد. شرکت در جشنی که در آن از این مشروبات استفاده شود شرعا حرام است ولو شما استفاده نکنی.


برجام، کشتار اخیر شیعیان نیجریه و بازداشت شدن شیخ ابراهیم یعقوب زاک زاکی از دیگر مطالبی بود که امام جمعه به آن پرداخت.
لازم به ذکرست که پس از پایان نماز سیاسی-عبادی جمعه نمازگزاران خمینی شهرهمزمان با سراسر کشور با انجام راهپیمایی کشتار شیعیان نیجریه را محکوم کردند.