تغییر رویکرد در نیّات واقفان در سال جاری

ارسال در خبر و گزارش

بعداز ظهر امروز مصادف با پنجمین روز از هفته وقف، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اقدام به برگزاری یک نشست خبری با حضور خبرنگاران محلی نمود. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، حجت الاسلام قربانی در این نشست با اشاره به اینکه خمینی شهر بالغ بر 600 موقوفه دارد که 9 مورد از آن در سال جاری وقف شده است از تلاش برای صدور سند موقوفات به عنوان یکی دیگر از کارهای در دست اقدام این نهاد نام برد. 


رییس اداره اوقاف در ادامه از تغییر رویکرد واقفان در سال جاری خبر داد و افزود: به عنوان مثال دو مورد از موقوفات امسال به نیّت خانه سالمندان و تعلیم قرآن بوده است در حالی که تا پیش از این نیّات واقفان غالبا ساخت مسجد، کمک به هیئات و... عنوان می شد. قربانی با تاکید براینکه در اداره اوقاف شهرستان بخشی با عنوان مشاوره وقف راه اندازی شده که نیات واقفان را در راستای نیازهای جامعه جهت دهی می کند، از رسانه های محلی خواست تا با فرهنگ سازی در این زمینه اداره اوقاف را یاری رسانند.


رییس اداره اوقاف در بخش دیگری از سخنانش از وجود 9 امامزاده واجب التعظیم در شهرستان خبر داد و افزود: سعی کردیم برنامه های هفته وقف را به جز امامزاده سید محمد (ع) در دیگر امامزاده ها نیز برگزار نماییم تا به معرفی هر چه بهتر این بقاع متبرکه کمک کنیم.


حجت الاسلام قربانی در ادامه از برگزار شدن همایش «تجلیل از امامزادگان» در امامزاده حمیده و رشیده خاتون (س) شهر درچه خبر داد و گفت: همایش «اصحاب وقف» نیز امشب در امامزاده سید محمد (ع) و همچنین همایش «روحانیون و چگونگی فرهنگ سازی برای وقف» سه شنبه شب در امامزاده سید ابراهیم (ع) فروشان برگزار خواهد شد.