تغییرکاربری های غيرمجاز اراضي خميني شهر زیر ذره بین

ارسال در خبر و گزارش

مدیر امور اراضی و زراعی استان از راه اندازی سامانه 131 برای ثبت شکایات تغییر کاربری های غیرمجاز زمین های کشاورزی در نشست بررسی ساختارها و تفکیک های غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغ های شهرستان خبر داد. به گزارش فرصت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری، مهندس زمانی ضمن اعلام این مطلب افزود: با توجه به مرغوبیت خاک این منطقه نياز به رعايت قوانين حفظ كاربری اراضي زراعي و باغ ها بيش از پيش احساس مي شود و لازم است مشاورين املاك در مورد استعلام از مبادي ذيربط جهت جلوگيري از سواستفاده ها و تفكيك و فروش اراضي کشاورزی آموزش ببینند.

 فرماندار شهرستان نیز در ادامه این نشست افزود: پيشنهادات شهرداران و دیگر اعضای كارگروه توسط مدير جهادكشاورزی شهرستان به استان ارسال می شود و اميدواریم با پيگيری فرمانداری و نگاه ويژه استان به شهرستان شاهد كاهش ساخت و ساز غيرمجاز و متعاقب آن تغييركاربري هاي مجاز و قانوني باشیم. رضوانی خواستار پیگیری جدی همه دستگاه ها دراینباره شد. 

گفتنی است تغییر کاربری ها و ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی از معضلات بزرگ شهرستان است که با وجود برخورد های روزمره با آن همچنان روز به روز از مساحت زمین های کشاورزی و باغات شهرستان می کاهد.