دومین مراسم بزرگداشت امامزداه سید محمد (ع) برگزار شد+تصویر

ارسال در خبر و گزارش

همزمان با شب شهادت حضرت امام سجاد (ع) دومین مراسم بزرگ داشت امامزاده سیدمحمد (ع) با حضور آیت اله طباطبایی نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، مسئولین شهرستان، مردم و هیات های مذهبی برگزار شد.


به گزارش فرصت آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در این مراسم با بیان اینکه بقاع متبرکه باید به صورت همزمان با رویکرد مذهبی به سمت امور فرهنگی در جامعه حرکت کنند، گفت: نقش امامزادگان و بقاع متبرکه در امور فرهنگی و مذهبی کمتر از جایگاه مساجد نیست.

IMG 8888
آیت اله سید یوسف طباطبائی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان بهترین مراکز جذب مردم برای امور فرهنگی است، تصریح کرد: در سال های گذشته سازمان اوقاف کشور توسعه قابل توجهی در اموز زیر بنایی، عمرانی و طرح های فرهنگی از خود نشان داده است.


وی با با بیان اینکه مردم باید به عنوان همراهان و حامیان سازمان اوقاف استان کمک کنند تا بقاع متبرکه و امامزادگان توسعه و تقویت پیدا کنند گفت: اعتقاد دارم مراکز تفریحی و گردشگری باید کنار امامزادگان توسعه و تقویت پیدا کند تا مردم در کنار امور تفریحی سالم به صورت خانوادگی به امور مذهبی و فرهنگی تشویق شوند.


نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: همجواری مراکز تفریحی و گردشگری باعث می شود تا امور خلاف کاهش یابد، شهرداری ها به راحتی می توانند در این راستا کمک زیادی به سازمان اوقاف و امور خیریه داشته باشند.


وی با بیان این که مردم باید در توسعه و تقویت امور فرهنگی بقاع و امامزادگان نقش داشته باشند، گفت: اگر مراکز فرهنگی کتابخانه ها و مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی ما در کنار امامزادگان تقویت شوند این مراکز در جذب جوانان و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اثر زیادی خواهد داشت.


طباطبایی با اشاره به اینکه وجود بارگاه نوه بزرگوار امام سجاد (ع) محمد ابن زیدبن علی بابن الحسین در مجاورت خمینی شهر و شهر اصفهان به عنوان یک مکان معنوی و فرهنگی ارزشمند است گفت: خاکسپاری تعدادی از شهدای دوران دفاع مقدس در کنار امامزاده سید محمد به فضای معنوی این مرکز مذهبی و فرهنگی افزوده است.


وی با اشاره به اینکه فضای معنوی این امامزاده به تقویت فضای معنوی خمینی شهر و اصفهان افزوده است گفت:حضرت سجاد (ع) در بین مسلمانان و شعیان مظلوم واقع شده است.


وی با بیان اینکه عظمت شخصیت امام سجاد(ع) به معنای واقعی برای مردم ما بیان نشده است گفت: امام سجاد(ع) به عنوان خبرنگار نقش بزرگی از انتقال و زنده نگه داشته شدن واقعه کربلا داشت.


وی با بیان اینکه سرزمین شام از ابتدای فتح توسط مسلمانان تحث تاثیر حکومت آل ابوسفیان بود هیچ گونه اثری از آثار حکومت علوی مذهب تشیع در مرکز حکومت شام وجود نداشت گفت: در چنین شرایط امام سجاد با خطبه خود به عنوان خبرنگار و راوی واقعه کربلا توانست با معرفی حضرت علی (ع) صفات حکومت علوی و مذهب شیعه برای مردم شام نقش بسیار مهمی را ایفا نمود.


نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه حضرت سجاد (ع) پایه گذار مذهب شیعه در سرزمین شام و حکومت یزید بود گفت: با خطبه خوانی امام سجاد پایه های حکومت یزید در دربار و قصر خود ش فرو ریخت و باعث بیداری مسلمانان شام شد.


مدیر کل اوقاف استان گفت: در مسابقات قرآنی سال جاری در مرحله مسابقات قرآنی شهرستانی بیش از 31 هزار نفر و در طرح ملی حفظ قرآن در حدود 25 هزار نفر در سطح استان اصفهان ثبت نام و شرکت نموده اند.

IMG 8824
حجت الاسلام محمد صادقی در دومین مراسم بزرگداشت امامزداه سید محمد (ع) خمینی شهر افزود: از برکت نظام و انقلاب اسلامی و ایثارگری خون شهداء ما شاهدیم امروز امامزدگان و بقاع متبرکه استان وکشور به مراکز حفظ قران و معارف اسلامی تبدیل شده اند.


وی با اعلام این خبر همزمان با سالروز تشیع شهدای اصفهان، 720 نفر از برگزیدگان قرآنی راه یافته به مرحله استانی از شهرستان های استان در بخش خواهران وبرادران به رقابت خواهند پرداخت وپس از طی مراحل داوری برگزیدگان به مراحله ملی و بین المللی راه پیدا خواهند کرد.


مدیرکل اوقاف استان با بیان اینکه 9 امامزداه عظیم الشان در شهرستان خمینی شهر به عنوان حسینه ایران مدفون هستند گفت: امامزداه سید محمد ابن زید ابن علی ابن الحسین به عنوان شاخص ترین و یکی مهمترین امامزداگان استان محسوب می شود.


وی با بیان اینکه تعداد زیادی از شهداء دوران دفاع مقدس در کنار امامزداه سید محمد خمینی شهر مدفون هستند و به افزایش فضای معنوی این امام زاده کمک می کنند گفت: شهدای دوران دفاع مقدس تربیت یافتگان و پرورش یافته در امامزداگان و بقاع متبرک بودند.


هر چه داریم از برکات وجود امامزداگان به عنوان مبلغین دین و خاندان عصمت طهارت در کشور ماست گفت: قبور امامزداگان و بقاع متبرک درجامعه ما مایه عزت، عفت و افتخار ما شعیان به بقاع مراکز مذهبی ، تبلغی دین اسلام ومذهب تشیع می باشد.


حجت الاسلام صادقی بابیان اینکه امامزاده سید محمد خمینی شهر از نظر جغرافیائی و همجواری با خمینی شهر و اصفهان از جایگاه مذهبی و فرهنگی بالائی در انتشار شعائر مذهبی و دینی به مردم استان و شهرستان دارد گفت: در طول سال و مخصوصا مراسمات و ایام مذهبی ما شاهد حضور بیش دهها هزار نفر از زائرین ومردم استان در این مرکز فرهنگی و معنوی هستیم.


وی با اشاره به اینکه به اداره اوقاف شهرستان در یکسال گذشته در توسعه و حرکت عمرانی امامزداه سید محمد خمینی شهر تحول خوبی انجام شده است گفت: طرح توسعه رواق حضرت رسول(ص) امامزداه با حمایت مالی یکی از خیرین با زیر بنائی بیش 700 متر با هزینه بالغ 300 میلیون تومان در حال اجراست.


وی با اشاره به اینکه مردم و مسئولین شهرستان خمینی شهر همکاری خیلی خوبی با مسئولین اداره اوقاف شهرستان و استان داشته اند گفت: هرکدام از امامزداگان مدفون شده در استان اصفهان از جایگاه معنوی خاص خود برخوردار هستند.


مدیرکل اوقاف استان اصفهان با اشاره به اینکه بیش از 8 هزار امامزداه درسطح کشور وجود دارد و در استان اصفهان 736 بقعه وامامزداه وجود دارند گفت: استان اصفهان رتبه سوم کشور از نظر بقاع متبرکه و امامزداگان کشور را داراست.


وی بیان داشت : از زمان صدر اسلام امامزادگان در کشور ایران مورد توجه و احترام بوده اند ومایه افتخار مایه ایرانیان می باشد . به گزارش فارس دومین مراسم بزرگداشت امامزداه سید حمد خمینی شهر به همت اداره اوقاف وامور خیریه با حضور آیت اله طباطبائی نژاد نماینده ولی فقیه در استان ، امام جمعه ، فرماندار ، نماینده مردم خمینی شهر و تعدادی زیادی از مسئولین وهیات های مذهبی در محل امامزداه سید محد برگزارشد.

   IMG 8769

 IMG 9004

 IMG 8774

 IMG 8855

IMG 8975