مرکز اهدای خون خمینی شهر به پایگاه انتقال خون تبدیل خواهد شد

ارسال در خبر و گزارش

34 سال از زمانی که سنت نیکوی اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورا در خمینی شهر شکل گرفت، می گذرد و در طول این سه دهه هر سال بر تعداد اهدا کنندگان خون افزوده می شود. این استقبال خالصانه و بی نظیر، همان سال های اول، مسوولان امر را بر آن داشت تا به فکر تاسیس یک مرکز اهدای خون در شهر بیفتند تا در تمامی ایام سال پذیرای مردم فداکاری باشد که می خواهند با اهدای قطرات خون خود به دیگران زندگی ببخشند. این امر در طول این سال ها با موانع زیادی روبرو شد و فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشت تا اینکه در سال 1391 کلنگ این ساختمان بر زمین زده شد و مهرماه سال جاری با حضور رییس سازمان انتقال خون تحت عنوان «مرکز اهدای خون خمینی شهر» رسما افتتاح شد.


مسوول ستاد اهدای خون شهرستان میانگین مراجعه شهروندان برای اهدای خون از زمان افتتاح غیررسمی در ماه مبارک رمضان مصادف با مردادماه تا افتتاح رسمی در مهرماه را روزانه 25-20 نفر عنوان کرد و گفت: ساعت کار این مرکز از 8 صبح تا 12:30 ظهر می باشد و خون های اهدا شده هر روز راس ساعت 13 به اصفهان منتقل می شود. رضایی در پاسخ سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا مراحل مربوط به تجزیه و فرآوری خون در خمینی شهر انجام نمی شود، گفت: تصمیم بر همین است که مرکز اهدای خون خمینی شهر نیز همچون دیگر شهرستان های استان به پایگاه انتقال خون ارتقا یابد اما این منوط به تامین نیرو و تجهیزات است که سازمان انتقال خون متعهد تامین آن شده است. وی دراینباره افزود: برای تحقق این مطلب زمان خاصی تعیین نشده اما چارت تشکیلاتی ما در سازمان به تصویب رسیده است و مشکل اینجاست که مجوز استخدام نیرو در وسط سال صادر نمی شود. مسوول ستاد اهدای خون شهرستان ادامه داد: تجهیزات مورد نیاز پایگاه نیز توسط سازمان تامین خواهد شد.


بر اساس همین گزارش، در حال حاضر شش تخت تمام اتوماتیک در مرکز اهدای خون مستقر است و به گفته مسوولان، ساختمان این مرکز در استان و بلکه در کشور بی نظیر است به گونه ای که پورفتح اله رییس سازمان انتقال خون در روز افتتاح این مرکز گفت: امروز امکانات و تجهیزاتی در خمینی شهر افتتاح و به بهره برداری رسید که با امکانات ما در تهران مطابقت می کند و این نشان از همت و عزم خیرین و مسئولین و مردم خمینی شهر در تداوم طرح نذر اهدای خون دارد.
رضایی با تاکید بر اینکه از روز یکشنبه سوم آبان ماه مرکز اهدای خون خمینی شهر پذیرای شهروندانی است که در روزهای تاسوعا و عاشورا به هر دلیلی موفق به اهدای خون نشده اند، از ارائه کارت «نذر خون» به افرادی که به دلیل استقبال زیاد خون دهندگان موفق به اهدای خون نمی شوند خبر داد و گفت: زمان اهدای خون با نظر خودِ مراجعه کنندگان در کارت ثبت شده و این افراد با مراجعه به مرکز اهدای خون در تاریخ مذکور می توانند خون بدهند.


رییس ستاد اهدای خون خمینی شهر در پایان از شهردار و شورای شهر سابق و فعلی و کلیه خیرینی که در اجرای طرح احداث ساختمان مرکز اهدای خون تلاش کرده و همکاری نمودند، قدردانی کرد.


گفتنی است شماره های 33613746 و33613747 مربوط به مرکز و ستاد اهدای خون خمینی شهر همه روزه در ساعات اداری پاسخگوی شهروندان می باشد.