برای مداحان شناسنامه و کارت الکترونیکی صادر می شود

ارسال در خبر و گزارش

کانون مداحان شهرستان اقدام به تهیه «شناسنامه» و همچنین «کارت الکترونیکی» برای مداحان نموده است. رییس کانون مداحان دراینباره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: تمامی مشخصات مداح اعم از تخصص وی در مدح خوانی، مقتل خوانی یا دعا خوانی، سبک و قالب خواندن و... در این شناسنامه که به صورت دفترچه تهیه و در اداره تبلیغات شهرستان آماده ارائه می باشد، گنجانده شده است.

 

حسن زاده تهیه کارت الکترونیکی مداح را از دیگر اقداماتی برشمرد که توسط این کانون در دست پیگیری می باشد و افزود: دارندگان این کارت که الزاما باید عضو کانون باشند می توانند از تسهیلات و تخفیفات ویژه این کارت نظیر بیمه مداحان بهره مند گردند.


وی تهیه شناسنامه را از مقدمات صدور کارت الکترونیکی برشمرد و تاکید کرد که این طرح که هزینه هنگفتی نیز در بر داشته، برای اولین بار در کشور، در شهرستان ما به اجرا درمی آید.

بر اساس همین گزارش این سازمان مردم نهاد که همچون یک بازوی حمایتی به کمک اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آمده، اقدام به راه اندازی آموزشگاه طه برای آموزش مداحی نیز نموده است.

اعزام مداح و مولودی خوان به جلسات عزاداری، ختم، جشن های ویژه ولادات ائمه اطهار (ع) و حتی جشن های عروسی از دیگر اقدامات این کانون است.
گفتنی است کانون مداحان دارای 300 عضو مرد و زن بوده و یک هیات مدیره هفت نفره آن را اداره می نمایند.