محرومیت 97 درصد از کودکان و نوجوانان خمینی شهر از عضویت در کانون پرورش فکری + تصویر

ارسال در خبر و گزارش

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر خمینی شهر جشن اختتامیه برنامه های تابستانی خود را با عنوان «تابستانه» برگزار کرد. 

 DSC04282

  200 نفر از اعضای کانون در این جشن شرکت کردند.

DSC04246

 به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، حدود 109 هزار نوجوان دختر و پسر عضو کانون های پرورش فکری استان هستند که از این تعداد بر اساس آماری که کانون پرورش فکری خمینی شهر در اختیار ما گذاشته تا پایان سال 87 تنها نزدیک به 600 نفر از نوجوانان خمینی شهر عضو کانون هستند یعنی برابر با نیم درصد (یک دویستم) از کل اعضای کانون های استان. 

 DSC04273

 این در حالی است که جمعیت شهر خمینی شهر برابر است با یک بیستم از کل جمعیت استان. (جمعیت استان: بالغ بر 5 میلیون نفر / جمعیت شهر خمینی شهر: 250 هزار نفر) 

 DSC04325

 بر اساس همین گزارش، خمینی شهر با داشتن این میزان از جمعیت تنها از یک کانون برخوردار است در حالی که اصفهان با برخورداری از جمعیتی چهار برابر خمینی شهر از 13 شعبه کانون برخوردار است و شهرهایی مثل خوانسار، نایین، سمیرم و اردستان هر کدام با جمعیت هایی در حدود یک دهم خمینی شهر از دو شعبه کانون برخوردار هستند. 

 DSC04264

 از آنجا که کانون پذیرای کودکان و نوجوانان 7 تا 12 سال است در صورتی که 20 هزار نفر  از 50 هزار دانش آموزی که در شهرستان خمینی شهر مشغول به تحصیل هستند، دانش آموزان 7 تا 12 ساله شهر خمینی شهر باشند، یعنی تنها 3 درصد از کودکان و نوجوانان ما عضو این کانون هستند.

گفتنی است علاوه بر محدود بودن ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خمینی شهر ، واقع شدن آن در نقطه ای از شهر که هیچگونه مرکزیتی ندارد به محروم ماندن 97 درصد از کودکان و نوجوانان شهر از امکانات و خدمات کانونی با 50 سال سابقه درخشان در کشور کمک می کند. 

 

 

 

 

Â