همه برنامه ها حتی عقد ازدواج را در مسجد برگزار کنیم

ارسال در خبر و گزارش

روز جهانی مسجد، تبریک روز پزشک و داروساز هشدار به مسوولان کشوری اهم مطالب خطبه های آخرین نماز جمعه مرداد ماه 1394 بود.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ عباس رحیمی در خطبه های این هفته با انتقاد از برگزاری برنامه های قرآن و تفسیر در موسسات و فرهنگسراها گفت: باید مساجد را محور قرار داد. حتی روضه ها باید با محوریت مسجد برگزار شود. چرا این برنامه ها خارج مسجد برپا می شود؟ چرا امروز مساجد خالی شده است؟ بیایید با مسجد آشتی کنیم و همه برنامه ها حتی عقد ازدواج را در مسجد برگزار کنیم.


خطیب جمعه خمینی شهر با اشاره به آتش زدن مسجد الاقصی در 30 مرداد 1348 توسط صهیونیست ها که سال€Œها بعد به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب اعضای سازمان کنفرانس اسلامی، این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد، گفت: از صدر اسلام تاکنون مسجد محور برنامه ها بوده است. جمعیت از مساجد و منابر سخنرانی های آتشین برخاستند و به سمت دشمن حرکت کردند و انقلاب اسلامی را به وجود آوردند. انقلاب از مسجد پا گرفت. مساجد سنگرست و سنگرها را باید حفظ کرد. از مسجد کار برمی آید. دشمنان اسلام مثل داعشی ها مساجد را خراب می کنند چون مسجد طاغوت ستیز است.


نماینده ولی فقیه با تبریک اول شهریور روز بزرگداشت ابوعلی سینا روز پزشک و همچنین پنجم شهریور روز بزرگداشت محمد بن زکزیا رازی روز دارو سازی خدمت جامعه پزشکان و داروسازان گفت: باید تبریک گفت به تمامی آنانی که تلاش می کنند در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی جامعه را خودکفا کنند.


استاد حوزه و دانشگاه در پایان خطاب به مسؤولان کشور گفت: امام علی(ع) در نامه ای به مالک اشتر هشدار می دهد: « الحَذَرَ كُلَّ الحَذَرِ مِن عَدُوِّكَ بعدَ صُلحِهِ ؛ فإنَّ العَدُوَّ ربَّما قارَبَ لِيَتَغَفَّلَ، فَخُذْ بِالحَزمِ، و اتَّهِمْ في ذلكَ حُسنَ الظَّنِّ» مواظب باشید گاهی دشمن از طریق دوستی می خواهد جلو بیاید. گاهی اوقات دشمن به اسم مذاکره و صلح نزدیک می شود تا شما را غافلگیر کند. خیلی هوشیار باشید و هیچ گاه به دشمن خوش بین نباشید. آمریکایی ها می خواهند با این کارشان نفوذ پیدا کنند ولی به فرموده رهبر انقلاب ما اجازه نمی دهیم.