اجازه ندهیم خمینی شهر محیطی امن برای معتادان پرخطر و متکدیان بشود

ارسال در خبر و گزارش

چندیست حضور متکدیان در ورودی ها و حاشیه شهر و همچنین کارتون خواب ها ظاهری نازیبا به شهر داده و موجبات نارضایتی مردم را فراهم آوده است. یکی از جلساتی نیز که اخیرا در فرمانداری با حضور تعدادی از مسوولان استانی تشکیل شد با محوریت بررسی ابعاد مختلف این معضل اجتماعی بود. رییس بهزیستی شهرستان درباره مصوبات این جلسه به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: در این جلسه مقرر شد که معتادان پرخطر کارتون خوابی که اکثریت قریب به اتفاقشان غیربومی هستند و بیشتر در کمربند شهر از اطراف دستگرد تا جوی آباد اتراق می کنند، جمع آوری گردند. ترابی افزود: طی اجرای این طرح که طبق مصوبه جلسه مذکور باید از امروز شروع شده باشد، زنان معتاد کارتون خواب به مرکز ترک اعتیاد ویژه زنان در اصفهان تحویل داده می شوند و مردان نیز در یک یا دو واحد از کمپ های فعال خمینی شهر پس از ایجاد فضایی متناسب با شرایط آنها نگهداری خواهند شد. وی در ادامه از همراهی با این افراد تا بهبودی کامل و ایجاد زمینه اشتغال برای آنها خبر داد و گفت: قرار بر این شد که شهرداری با همکاری اداره اوقاف و اداره جهاد کشاورزی شهرستان زمینی در اختیار محمدعلی جمشیدی؛ خیّر کارآفرین خمینی شهری برای معتادان قرار بدهد تا با احداث ساختمانی زمینه اشتغال آنها فراهم شود.


رییس بهزیستی شهرستان در ادامه از تصویب طرح جمع آوری متکدیان از سطح شهر با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی نیز خبر داد و گفت: این افراد پس از دستگیری به مرکز فضیلت اصفهان تحویل داده می شوند تا شناسایی و ساماندهی بشوند.


ترابی هزینه پیش بینی شده برای اجرای این طرح را 20 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: 10 میلیون تومان توسط بهزیستی استان، 5/7 (هفت و نیم) میلیون تومان توسط شهرداری خمینی شهر و 5/1 (یک و نیم) میلیون تومان توسط شهرداری درچه تامین خواهد شد. همچنین هر کدام از شهرداری های کوشک و اصغرآباد نیز موظف به پرداخت 500 هزار تومان برای مشارکت در اجرای این طرح شدند.


همانطور که گفته شد در جلسه مذکور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از جمله نمايندگان اداره كل بهزيستي و شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان، فرماندار، رییس بهزیستی، شهرداران شهرها و... حضور داشتند تا راهکاری اساسی برای حل این معضل بیابند.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، حضور مسوولانی از ادارات و نهادهای مختلف در این جلسه خبر از این می دهد که این امر متولیان مختلفی دارد و همین تعدد متولی خود یکی از موانع حل اساسی این مشکل اجتماعی بزرگ است چراکه این مهم، هماهنگی و همکاری تنگاتنگ نهادهایی چون بهزیستی، نیروی انتظامی، شهرداری، شبکه بهداشت، دادگستری و... را می طلبد که به دور از حاشیه ها و با در پیش گرفتن راهکاری واحد در مسیر حل این مشکل گام بردارند.


و حال که برای اولین بار جلسه ای رسمی و جدی با محوریت جمع آوری و ساماندهی معتادان پرخطر و متکدیان شهرستان تشکیل شده از مسوولان انتظار می رود گام هایی مستحکم بردارند و اجازه ندهند خمینی شهر برای کارتون خواب ها و متکدیانی که امکان هر گونه سواستفاده از آنها وجود دارد، تبدیل به محیطی امن بشود که آزادانه در آن به اهداف خود رسیده و هر روز بر وسعت فعالیت های پر خطر و آسیب زایشان بیفزایند.