برداشت گلابی در شهرستان نسبت به سال گذشته با 50 درصد کاهش روبرو خواهد بود

ارسال در خبر و گزارش

بر اساس پیش بینی کارشناس مسوول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان برداشت گلابی در خمینی شهرنسبت به سال گذشته با 50 درصد کاهش روبرو خواهد بود. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین از آنجا که جهاد کشاورزی شهرستان مرداد ماه سال گذشته میزان تولید گلابی در همان سال را 5 هزار و 700 تن پیش بینی کرده بود، میزان تولید گلابی در سال جاری برابر دوهزار و 850 تن خواهد بود. کریم زاده در توضیح علت این رکود گفت: عوامل اقلیمی نظیر سرمازدگی باعث کاهش محصول گلابی شد.


به گزارش فرصت آنلاین با توجه به اینکه رییس زاده مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما میزان تولید گلابی در استان را 14هزار و500 تن پیش بینی کرده است، امسال یک پنجم گلابی استان به خمینی شهر اختصاص دارد این در حالیست که به گفته این مسوول خمینی شهر با برخورداری از 524 هکتار باغ گلابی، صاحب 55 درصد از باغ های گلابی استان و در واقع قطب تولید این محصول در استان است. کریم زاده در پاسخ سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چگونه خمینی شهر با داشتن بیش از یک دوم باغات گلابی استان امسال فقط یک پنجم گلابی استان را تولید می کند، گفت: مساحت باغات گلابی تغییری نکرده است بلکه برداشت گلابی است که در سال های مختلف کم و زیاد می شود.


وی با اشاره به اینکه برداشت گلابی از باغات آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد، گفت: کوشک و تیرانچی نسبت به دیگر نقاط شهرستان بیشترین میزان گلابی را تولید می کنند و شاه میوه به عنوان فراگیرترین نوع گلابی در خمینی شهر به همه نقاط کشور صادر می شود.