900 میلیون تومان در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جمع آوری شد

ارسال در خبر و گزارش

به همت خیرین و مردم خمینی شهر نهمین جشن گلریزان ،جشن آزادی زندانیان غیرعمد در شهرستان خمینی شهر با حضور هنرمندان مشهور سینما داریوش ارجمند، رضا رویگری، حسن اکلیلی و دکتر محمد اصفهانی از هنرمندان استان، مسوولین استان و شهرستان و صدها نفر از مردم خمینی شهر در سالن انقلاب برگزار شد.


مدیرعامل خیریه امام موسی کاظم خمینی شهر گفت: امسال در مجموع 900 میلیون تومان شامل 500 میلیون تومان به صورت وام قرض الحسنه توسط شورای هماهنگی قرض الحسنه های شهرستان و 400 میلیون تومان به صورت نقدی، تعهدی و همچنین طلاجات برای حمایت از آزادی 110 نفر از زندانیان پرداخت و تعهد شد.


سهراب حاج هاشمی افزود: امسال ما برای آزادی تعداد 11 نفر از محکومین مالی تصادفات غیر عمد به مبلغی در حدود 350 میلیون تومان به اضافه پرداخت دو دیه کامل نیاز داریم.


وی با بیان  اینکه تلاش می کنیم این تعدادی از محکومان مالی شهرستان را به کمک خیرین و مسوولین تا آخر ماه مبارک رمضان آزاد کنیم گفت: در حال حاضر تعداد 22 نفر برای مهریه و نفقه در زندان خمینی شهر به سر می برند که آزادی این تعداد در اولویت دوم قرار دارد.


شیروانی رییس زندان نیز گفت: تعداد 56 نفر از محکومان مالی به دلیل عدم پرداخت وجه چک، سفته و سایر محکومیت های مالی در زندان می باشند که برای آزادی این تعداد در حدود سه ونیم میلیارد تومان نیاز داریم.


مدیرعامل خیریه امام موسی کاظم افزود: هرسال در برگزاری مراسم جشن گلریزان با کمبود مکان وفضا روبرو بودیم ودر شان مراسم شهرستان خمینی شهر نبود با وجود تغییر مکان با استقبال کم نظیر مردم روبرو بودیم.

وی افزود: در یکسال گذشته تعداد90 نفر از زندانی جرائم مالی آزاد شدند که 52 نفراز این تعداد به همت خیرین ستاد استان در حدود 740 میلیون تومان و 38 نفر توسط خیریه امام موسی کاظم وِیژه حمایت از خانواده های زندانیان با پرداخت حدود 160 میلیون تومان آزاد شدند.


در مراسم امسال به رسم هرساله مراسم ورزش باستانی با حضور ورزشکاران شهرستان اجرا شد. از حاشیه های مهم برنامه امسال حضورزیادی زوج های جوان، بانوان، دختران  و کودکان بود که برخی زوج ها با اهدای حلقه های ازداوج، طلاجات و قلک ها و با مبالغ پس انداز خود در این طرح معنوی شرکت نمودند.