ماه مبارک تنها نماز و روزه، دعا و قرآن نیست بلکه اصلاح جامعه هم نیازست

ارسال در خبر و گزارش

 پیشنهاد به راهنمایی رانندگی، سالروز هفتم تیر، هفته قوه قضائیه، حمایت از تیم مذاکره کننده ایرانی و جشن گلریزان از جمله مطالب مهمی بود که امام جمعه خمینی شهر در نماز جمعه این هفته مطرح کرد.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ عباس رحیمی در خطبه های این هفته ضمن تشکر از پلیس راهنمایی و رانندگی به خاطر برقراری نظم و امنیت پیشنهاد کرد: در ماه مبارک رمضان سعی کنید سخت نگیرید.


استاد حوزه و دانشگاه ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و تشکر از رییس این دستگاه در خمینی شهر که قبل از شروع خطبه ها سخنرانی کرد، قوه قضاییه را رو به جلو دانست و گفت: البته نقص زیاد است اصلا هیچ دستگاهی بدون نقص نمی شود اما این قوه باید حمایت شود تا بتواند عدالت را برقرار کند. هر جا فکر می کنید اشتباهی روی داده است، تذکر دهید ولی در کل باید حمایت کرد تا آنان بتوانند کار کنند.


نماینده ولی فقیه با اشاره به سالروز هفتم تیر گفت: پس از عزل بنی صدر در سال 1360 که منافقان پشتوانه خود را از دست داده بودند، چند اتفاق ناگوار و سنگین رخ داد که یکی از آنها انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت مظلومانه آیت ا... دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) در هفتم تیر بود. قانون اساسی ای که امروز داریم و از افتخارات ماست، با درایت این شهید بزرگوار تهیه شد. زیربنا و اساس قوه قضاییه را دکتر بهشتی مطرح کرد.


خطیب جمعه خمینی شهر تاکید کرد: نسل جدید باید امثال شهید بهشتی را بشناسد؛ انسانی با سعه صدر، فن خطابه، منطقی، معمار و مدیر. مبادا فراموش شوند. باید از ایشان تجلیل شود و با همان صلابت، دشمن شناسی و بصیرت و ولایت مداری راهشان را ادامه دهیم.


وی با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری گفت: وی برای چندمین بار بحث انرژی هسته ای را مطرح نمود و تاکید کرد که تیم مذاکره کننده ایرانی امین و شجاع هستند. وقتی رهبر انقلاب با آن چشم بینا و بصیرش می گوید اینان امینند، ما حق نداریم کاسه داغ تر از آش شویم.


امام جمعه خمینی شهر در پایان جشن گلریزان را جزو درس های تربیتی ماه مبارک رمضان دانست و گفت: تنها نماز و روزه، دعا و قرآن نیست بلکه اصلاح جامعه هم نیازست. ماه رمضان و روزه برای تربیت است. جشن گلریزان طرح بسیار خوبی در ماه های رمضان است و در همین شهرستان هفته آینده برای زندانیانی که بی گناه و به خاطر مشکلات مالی در زندان هستند، برگزار می گردد.