زوجین باید روی اختلافات خط بکشند و مشترکات را جستجو کنند

ارسال در خبر و گزارش

«صمیمیت»، «تعهد» و «اشتیاق» در کنار هم عشق را به وجود می آورند و حذف هر کدام از این موارد پایه های زندگی را به لرزه در می آورد. دکتر احمد رضا زمانی مشاور خانواده که در سمینار ازدواج سالم سخن می گفت، «اشتیاق» را کشش جسمی و جنسی دانست و افزود: یکی از علل اصلی طلاق در کشور بی توجهی به این نکات در زندگی است. اگر دختر و پسری در گام اول ظاهر یکدیگر را نپسندیدند نباید ادامه بدهند.


وی از «صمیمیت» بین زوجین به عنوان رکن گمشده جامعه یاد کرد و گفت: احساس اطمینان و آرامش در زندگی صمیمیت می آفریند. زوجین باید بتوانند در جریان زندگی مشترک بدون هیچ ترسی شخصیت واقعی شان را بروز بدهند.


عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان، پایه سوم زندگی سالم را «تعهد» نامید و گفت: زوجین باید همدیگر را بدون چون و چرا و در شرایط سخت مثل بیماری، ورشکستگی و... بپذیرند و از این رابطه خارج نشوند.


دکتر زمانی در بخش دیگری از سخنانش ازدواج را به خانه ای تشبیه کرد که زیرساخت آن باید محکم باشد و به علاوه برای ساختش از بهترین مصالح استفاده شود در عین اینکه ظاهر زیبایی نیز برایش در نظر گرفته می شود.


این مشاور خانواده در ادامه «خوب بودن» را یک مفهوم کلی دانست که برای هر کس ممکن است یک تعریف به خصوص داشته باشد. خیلی وقت ها پیش می آید که هر دو زوج خوب هستند ولی با هم تفاهم ندارند یعنی از ارزش های مشترکی برخوردار نیستند. وی تفاهم در اهداف و ارزش ها را باعث دوام زندگی دانست و ادامه داد: تا قبل ازازدواج باید کمال دقت را به خرج داد ولی بعد از ازدواج باید روی اختلافات خط کشید و مشترکات را جستجو کرد.


خانم خدایی مدرس حوزه و مبلغ در خارج از کشور نیز از دیگر سخنرانان سمینار ازدواج سالم بود. وی یکی از علل افزایش طلاق را نگاه حرام و به صورت کلی تر ماهواره دانست.


خدایی همچنین به موضوع تغذیه هم گریزی زد و گفت: به عنوان مثال مصرف درست و کافی ویتامین ها از پرخاشگری جلوگیری می کند.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، سمینار آموزشی ترویج ازدواج سالم در جوانان به همت شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، شهرداری و شورای شهر، نیروی انتظامی و سایر ادارات روز گذشته (یکشنبه) به مدت دو ساعت با حضور امام جمعه، نماینده مجلس، رییس شبکه بهداشت و درمان، رییس آموزش و پرورش و رییس کمیسیون فرهنگی در سینما فرهنگ برگزار شد.


آیت اله رحیمی امام جمعه و محسن صرامی نماینده مجلس نیز در این سمینار به ارائه سخنانی در زمینه ازدواج پرداختند. پرسش و پاسخ پایان بخش این سمینار بود که به دلیل نبود میکروفون برخی از سوالات بی جواب ماند. آغاز برنامه با تاخیر یک ساعته، خالی بودن 40 درصد از صندلی ها به دلیل عدم تبلیغات کافی، قطعی برق و گرمای هوا از دیگر اشکالات این برنامه بود.