آمادگی 23 مسجد شهرستان برای پذیرایی از معتکفان

ارسال در خبر و گزارش

کارشناس امور فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان از آماده شدن 23 مسجد برای پذیرایی از معتکفان خبر داد و تاکید کرد که مراسم اعتکاف دانش آموزی امسال برگزار خواهد شد.
جواد رحیمی در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین گفت: سال گذشته 21 مسجد در شهرستان پذیرای 3 هزار و 456 معتکف (هزار و 812 نفر خواهر و هزار و 642 نفر برادر) بودند. ولی خوشبختانه امسال ستاد اعتکاف با محوریت اداره تبلیغات شهرستان 23 مسجد را برای این امر مهم آماده کرده است. سال گذشته مسجد جامع روستای تیرانچی پذیرای معتکفین بود که امسال به علت تعمیرات از لیست حذف و در عوض سه مسجد به این لیست افزوده شده است؛ مسجد نور محله قلعه آقا، مسجد المهدی(عج) فروشان(آیت ا... حجازی)، مسجد صاحب الزمان(عج) محله جوی آباد قدیم.


وی ادامه داد: ستاد اعتکاف سال گذشته برای اولین بار به مساله اعتکاف دانشجویی به صورت جدی وارد شد و با همکاری دانشگاه آزاد اعتکاف دانشجویی ویژه برادران در مسجد النبی(ص) دانشگاه برگزار گردید. امسال نیز با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان مراسم اعتکاف دانش آموزی خواهیم داشت که احتمالا مسجد الزهرای(س) منظریه به این امر اختصاص داده شود.


رحیمی ادامه داد: جهت هماهنگی، ساماندهی و هم افزایی مسوولان با مساجد برگزارکننده مراسم اعتکاف و فراهم نمودن تسهیلاتی برای معتکفین، جلسه ستاد اعتکاف شهرستان با محوریت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان با حضور مسوولان ادارات شهرستان در دفتر امام جمعه خمینی شهر برگزار گردید. جلسه ای نیز با رابطین و دست اندرکاران این مراسم برگزار شد و در آن نقاط قوت و ضعف مراسم سال گذشته بررسی گردید. قبل از شروع مراسم اعتکاف نیز جلسه ای با خواهران مبلّغ خواهیم داشت تا انشاا... بتوانیم تعدادی خواهران را به عنوان سخنران و مبلّغ به مساجد ویژه خواهران اعزام نماییم. ایشان نیز پیرامون مسائلی از جمله احکام بانوان، نکات همسرداری و خانواده صحبت خواهند کرد.


وی درمورد مسابقات ویژه معتکفین توضیح داد: امسال مسابقه کتابخوانی از کتاب «امام خویش را بشناس» نوشته امام جمعه محترم خمینی شهر برگزار می شود. البته تعداد کتاب هایی که به صورت رایگان در مساجد برگزار کننده توزیع می شود، کمتر از تعداد معتکفین است و معتکفین می توانند کتاب را مشترکا بخوانند و در مسابقه آن شرکت نمایند. در پایان مراسم اعتکاف برندگان مشخص و جوایزشان اهدا می گردد. همچنین ویژه نامه اعتکاف بین معتکفین توزیع می شود که در آن مسابقه پیامکی وجود دارد. بن تخفیف کتاب نیز بین تمامی معتکفین توزیع می گردد که بعد از مراسم اعتکاف می توانند مراجعه و کتب خود را خریداری نمایند.


این کارشناس از تلاش اداره تبلیغات در زمینه تغذیه فکری و فرهنگی معتکفین خبر داد و گفت: ستاد اعتکاف لوح فشرده ای حاوی کلیپ های اعتکاف، انواع مناجات، ادعیه، مداحی، حجاب و عفاف، شهدا و... آماده کرده است که بین مساجد برگزار کننده مراسم توزیع می شود که می توانند در این سه روز جهت پربارتر شدن مراسم استفاده نمایند. همچنین جزوه ای شامل مباحث و احکام اعتکاف چاپ شده است که در اختیار معتکفین قرار خواهد گرفت. اعزام مداح، سخنران و مشاور با موضوعات آسیب های اجتماعی، عرفان های نوظهور به عهده این اداره است.


رحیمی تصریح کرد: نظافت مساجد برگزارکننده، تامین یخ، لیوان یکبار مصرف گیاهی، تخفیف برخی مواد غذایی مانند برنج و روغن و شکر، تبلیغات در سطح شهرستان، حضور امدادگر و پزشک در بین معتکفین و آمادگی اورژانس 115، صدور کارت بهداشتی خادم مسجد از طرف شبکه بهداشت، تامین امنیت مساجد مذکور توسط کلانتری های محل و پلیس راهور، پوشش خبری و تصویری این مراسم معنوی توسط نمایندگی صدا و سیما و نشریات شهرستانی از دیگر برنامه هایی است که توسط ادارات و ارگان های مختلف شهرستان اجرا خواهد شد.


کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات در پایان از مسوولان مساجدی که در جلسات این اداره با موضوع اعتکاف شرکت نکردند گلایه و انتقاد کرد.