وزارت کشور نظارتی بر ورود و خروج اتباع بیگانه ندارد

ارسال در خبر و گزارش

نماینده مردم خمینی€Œشهر در مجلس ضمن هشدار نسبت به آمار قابل تامل اتباع بیگانه در کشور، گفت: زمانی که برخوردها نسبت به ورود اتباع بیگانه ضعیف باشند این افراد به راحتی وارد کشور شده و از خدمات نسبتا مطلوبی نیز برخوردار می€Œشوند.


محسن صرامی در گفت و گو با خانه ملت، درباره مشکلات وجود اتباع بیگانه در برخی از نقاط کشور، افزود: ایراد اصلی نسبت به باراندازی اتباع بیگانه در برخی از نقاط کشور به ویژه خمینی شهر کم€Œکاری وزارت کشور است چراکه قانون در این خصوص اجرا نمی€Œشود و نسبت به نظارت بر رفت وآمد این افراد اهمال می€Œشود.


وی با بیان اینکه حضور غیرقانونی اتباع بیگانه می€Œتواند مشکلات امنیتی و بهداشتی زیادی را دربرداشته باشد، ادامه داد:€Œ بارها از مسوولان مربوطه درخواست شده تا نسبت به حضور اتباع بیگانه ضوابط را تعیین کرده و خدماتی که باید به آنها ارایه شود درچارچوب قانون صورت گیرد.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت ورود جدی وزارت کشور نسبت به حضور اتباع بیگانه در کشور، تصریح کرد: بی€Œتوجهی به حضور این افراد می€Œتواند مشکلات امنیتی زیادی را برای کشور رقم زند از سویی دیگر با توجه به تراکم جمعیت در شهرستان خمینی شهر، امکان خدمات به این افراد محدود می€Œشود چراکه سرانه نان، آرد یا اقلام اساسی ما مشخص است.

 

صرامی یادآور شد: متاسفانه پلیس راهنمایی و رانندگی هیچ€Œگونه نظارتی بر سوارشدن غیرقانونی اتباع بیگانه بر موتورهای سیکلت و خودروها ندارد که همین امر رفت و آمد را برای آنها تسهیل کرده است همچنین بر ازدواج آنها با ایرانی€Œها نیز دقت€Œنظر درستی صورت نمی€Œگیرد و همین امر باعث بلاتکلیفی فرزندان این افراد می€Œشود.

 

وی تاکید کرد: آمار دقیقی از تعداد فرزندان بی€Œهویتی که ماحصل ازدواج اتباع بیگانه با ایرانی€Œها است وجود ندارد اما تنها می€Œتوان به این نکته اشاره کرد که تعداد آنها قابل ملاحظه و هشدار دهنده است.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: بهترین راهکار آن است که قانون در این زمینه اجرا شود و با کارخانجاتی که این افراد را به کار می€Œگیرند برخورد قاطع و جدی صورت گیرد تا شرایط قانونی برای اسکان این افراد فراهم شود؛ زمانی که برخوردها نسبت به ورود اتباع بیگانه ضعیف باشند این افراد به راحتی وارد کشور شده و از خدمات نسبتا مطلوبی نیز برخوردار می€Œشوند.