کارگاه شناخت پیامبر اسلام(ص) از دید قرآن و نهج البلاغه برگزار شد

ارسال در خبر و گزارش

در پاسخ به جسارت و بی ادبی جیره خواران صهیونیست و استکبار جهانی به محضر مقدّس حضرت رحمه للعالمین پیامبر بزرگوار اسلام(ص)، از طرف اتحادیه تشکل های قرآنی خمینی شهر کارگاهی با عنوان شناخت پیامبر اسلام(ص) از دید قرآن و نهج البلاغه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین در پی اهانت دشمنان اسلام به ساحت نبی مکرم(ص) و با توجّه به روایت شریفه آن بزرگوار که می فرماید: «یا علی! من را کسی نشناخت جز خدا و تو». اتحادیه تشکل های قرآنی کارگاه شناخت پیامبر اسلام(ص) از دید قرآن و نهج البلاغه را با هدف شناخت بیشتر رسول مهربانی ها با حضور حدود 100 نفر از خواهران و برادران علاقمند به معارف اهلبیت(ع)روز جمعه در سالن فرمانداری شهرستان برگزار کرد.


این کارگاه در دو قسمت یکی «شناخت پیامبر(ص) از دید قرآن» با سخنرانی دکترسید محمدمهدی ابطحی و دوم «شناخت پیامبر(ص) از دید نهج البلاغه» با سخنرانی استاد غلامعلی کریمی برگزار شد.


در قسمت اول دکتر ابطحی با ذکر آیاتی از قرآن کریم، ضمن بررسی سیر نزول آیات کلام ا... و وظیفه شناسی پیامبر(ص) و تلاش آن حضرت، در موضوعاتی مانند خُلق عظیم پیامبر(ص)، رحمت و مهربانی او، شکوهمندی و اقتدار او در برابر دشمنان، مقام عبودیت، عصمت، واسطه رحمت و آمرزش خدا بودن، اسوه حسنه بودن و... سخن گفت.


در قسمت دوم استاد کریمی با بهره مندی از نهج البلاغه بحث آفتاب جمال محمدی در آینه عشق علوی را بیان کرد و ضمن بررسی جایگاه پیامبر اسلام(ص) در نهج البلاغه برخی ویژگی های پیامبر(ص) از زبان نهج البلاغه را بیان نمود مانند بهترین خلائق، تربیت یافته خداوند، پیشوای پرهیزکاران، شاخص حق و باطل، اُسوه کامل در برخورد با دنیا، الگوی ساده زیستی، نعمت بزرگ الهی و...


گفتنی است اتحادیه تشکل های قرآنی خمینی شهر پیش از این در سال جاری اقدام به برگزاری کارگاه های روش های بیان تفسیر، تفسیر سوره فجر، وهابیت شناسی و سه دوره کارگاه خانواده قرآنی نمود که با استقبال خوب همشهریان مواجه گردید و انشاءا... اوایل ماه آینده کارگاه تربیت فرزند را برگزار خواهد کرد.