آزمایشگاه اصغر آباد راه اندازی می شود

ارسال در خبر و گزارش

مسوول واحد گسترش شبکه بهداشت شهرستان در اینباره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: سرایداری مرکز بهداشتی درمانی اصغرآباد تخریب و به جای آن آزمایشگاهی در حال احداث می باشد.

میرزایی با تاکید بر اینکه هزینه ساخت این آزمایشگاه 50 میلیون تومان می باشد، افزود: این مبلغ توسط خیرین اصغرآباد تامین شده است و تجهیز این آزمایشگاه به عهده شبکه بهداشت می باشد.

وی ادامه داد: اصغرآباد تا کنون از داشتن یک آزمایشگاه محروم بوده و تنها یکی دو مورد آزمایش در مرکز بهداشت قابل انجام بوده است ولی آزمایشگاه جدید تا 20 آزمایش را پوشش می دهد.


مسوول احداث این آزمایشگاه نیز در اینباره گفت: حدودا یک هفته پیش کار احداث آزمایشگاه را شروع کردیم و با توجه به اینکه در سه شیفت مشغول به کار هستیم انشااله تا 22 بهمن ماه آن را به بهره برداری خواهیم رساند. ملکی در ادامه افزود: تعدادی از کارگران به صورت رایگان کار می کنند و تعدادی نیز به گرفتن50 درصد از دستمزد خود رضایت می دهند. وی همچنین از راه اندازی یک داروخانه شبانه روزی در این شهر 7 هزار نفری خبر داد و گفت: ما علی رغم جمعیت زیادمان تنها یک داروخانه در شهر داریم که 24 ساعته هم نیست و این کمبود مردم را با مشکلات زیادی روبرو می کند. این خیّر اصغرآبادی افزود: در حال آماده سازی مکانی جنب آزمایشگاه برای داروخانه هستیم تا تنها داروخانه شهر را به این مکان انتقال بدهیم و آن را تبدیل به داروخانه شبانه روزی نماییم.


وی همچنین با اشاره به وجود 450 سالمند و 60 کودک با مشکلات جسمی حرکتی در اصغر آباد، مرکز فیزیوتراپی را از دیگر نیازهای مبرم شهر دانست و افزود: برای راه اندازی آن با بخش خصوصی وارد مذاکره شده ایم و پیگیر اخذ مجوز آن نیز هستیم.