جمعه این هفته مراسم نماز باران برگزار می گردد

ارسال در خبر و گزارش

امام جمعه خمینی شهر در خطبه های جمعه قبل ضمن اعلام خبر برگزاری مراسم نماز طلب باران به برخی آداب این نمازازجمله سه روز روزه گرفتن و استغفار کردن قبل از نماز اشاره کرد و گفت: آنان که می توانند سه روز روزه بگیرند یا حداقل روزه جمعه روزه دار باشند و با زبان روزه نماز را برپا دارند. البته کسانی که روزه نگرفته اند نیز می توانند در این مراسم شرکت کنند.
خطیب جمعه خمینی شهر تأکید کرد: حتماً استغفار کنید و در مراسم نماز طلب باران حاضر شوید چراکه برخی گناهان نمی گذارد باران نازل شود. کیفیت آن مانند نماز عید فطر است با اذکار مختلف.
طبق روایات، شیوع گناه، کفران نعمت، منع حقوق، کم‌فروشی، ظلم و حیله، ترک امر به معروف و نهی از منکر، ندادن‏ زکات و... گاهی سبب قطع باران می‏ شود که برگزاری نماز باران برای جلب رحمت خداوند است. همچنین رعایت تقوای الهی، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ، پرداخت زکات ، رعایت حق الناس ، پرهیز از انجام گناه و استغفار دائمی به درگاه حضرت احدیت باعث جاری شدن رحمت الهی می شود.
درخواست باران از طریق نماز استسقاء (باران) از خداوند یک درس توحیدی و توجه دادن به قدرت و رحمت الهی می باشد. نماز باران یکی از سنتهای اهل بیت(ع) بوده و این سنت را نیز به ما هم سفارش کرده اند.
لازم به ذکرست که مراسم نماز استسقا (طلب باران) نیم ساعت قبل از اذان ظهر جمعه 26/10/1393 در مصلای نماز جمعه خمینی شهر برگزار می گردد.