در شرایط کنونی وحدت مسلمانان باید حفظ شود

ارسال در خبر و گزارش

وی در خطبه های این هفته از برخی مطبوعات که آنگونه که باید به آثار حماسه 9 دی نپرداختند، گلایه کرد و گفت: به نوعی ظلم به مردم کردند چراکه با سکوتشان قضیه را عادی نشان دادند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با انتقاد از برگزاری مراسم دهه محسنیه و برائت، بر لزوم حفظ وحدت مسلمانان در شرایط کنونی تاکید کرد و با اشاره به آیه 107 سوره توبه گفت: گاه می بینیم در میان یک هیات مذهبی چند نفر با تفکر متفاوت پیدا می شوند و با تشکیل هیاتی جدا بنای مخالفت را می گذارند. در صدر اسلام نیز منافقان مسجدی ساختند و از وجود نازنین پیامبر(ص) دعوت کردند تا با اقامه اولین نماز در آنجا مسجد را افتتاح کنند. وحی نازل شد و چهار ویژگی برای آن مسجد ذکر شد؛ «مَسجدًا ضِراراً» این مسجد ضرر به اسلام می زند و برای خدا ساخته نشده است؛ «وَ کُفراَ» منافقان می خواهند از این طریق کفرشان را پنهان سازند؛ «وَ تَفریقاً بَینَ المؤمِنینَ» با این مسجد می خواهند بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند؛ «وَ إرصاداً لِمَن حارَبَ اللهَ و رَسولَهُ...» می خواهند این مسجد را مرکز جنگ علیه اسلام قرار دهند.


نماینده ولی فقیه ادامه داد: در آیه بعد نتیجه گرفته می شود که «لا تَقُم فیهِ أبَداً...» هیچگاه در آن مسجد پا مگذار. آیا ما حق داریم که به جایی برویم که محل تفرقه است؟! بصیرت یعنی همین؛ دشمن شناسی یعنی همین.


رحیمی همچنین با اشاره به 17 دی سالروز کشف حجاب گفت: حجاب ارزش، هویت و ملیت است و به زن ارزش، وقار و هویت می بخشد. مواظب تبلیغات سوء غربی ها باشید که می خواهند زن را بازیچه، سرگرمی و بازاریاب اجناس مطرح می کنند. هویت خود و ناموس خود را حفظ نمایید.


امام جمعه در پایان از تمامی نمازگزاران دعوت کرد تا هفته آینده ساعت 9:30 صبح جمعه 19/10/1393 در مراسم جشن میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع که در مصلی برگزار می شود، شرکت نمایند.